Hidden (Kristin & P.C Cast)

(OBS! Har du inte läst förgångarna i den här serien så bör du inte läsa denna recension! Kan innehålla små men likväl stora spoilers)
 
Titel: Hidden
Författare: Kristin & P.C Cast 
Originaltitel: -
Bokförlag: Little Brown
Utgivningsår: 2012
Antal sidor: 302
Översättare: -
Serie: House of Night #10 (Föregångare: Marked, Betrayed, Chosen, Untamed, Hunted, Tempted, Burned, Awakened, DestinedUppföljare: 2 obestämda titlar)
 

At last, Zoey has what she wanted: the truth is out. Neferet's evil has been exposed, and the High Council is no longer on her side - but she's far from done wreaking havoc in the vampyre world.

With the seeds of distrust sown and Darkness breeding chaos at the House of Night, everyone must band together - but that's proving to be more difficult than ever before. The twins are barely speaking and the House of Night's former enemy, Kalona, has now become their warrior, pushing their trust to the limits. To top it all off, Zoey is pretty darn sure she might be losing her mind - she saw something when she looked at Neferet's minion, Aurox, through the Seer Stone that she can hardly explain to herself, let alone her friends. Zoey knows that following her instincts might be just what they need to defeat evil... but if she's wrong, it could cause the destruction of those closest to her.


 

 

Min åsikt:
Jag är ju egentligen inte ett fan av House of Night serien. Rent ut sagt så har jag ogillat de flesta böckerna i serien. Karaktärerna var helt värdelösa (förlåt, men jag tycker verkligen det) och handlingen har varit det enda som hållit kvar mig för att det varit måttligt intressant, men i de senaste böckerna har även den börjat bli kass. Och jag kan säga som så här; mycket bättre är det inte i Hidden.
 
Karaktärerna går som alltid fortfarande mig på nerverna. Framförallt Zoey, som vanligt. Jag börjar bli så trött på att hon hela tiden ska gnälla över att hon är för ung för detta och att hon inte vill och att det inte är bra för henne med så mycket problem och blablabla.... Hon springer alltid iväg från sanningen och tar inte ansvar förän någon säger åt henne att göra det. Wow, snacka om en kämpe då.
Jag vet att jag klagar mycket, men jag är trött på henne. Först hennes killproblem och nu hennes beteende, dessutom verkar det som vi kommer få en blandning av både och i de sista två. Jippi... -.-
 
Handlingen har inte blivit mycket bättre i heller. Visst fanns det ett episkt slut med en helt okej spännande handling. Det fanns dock två problem. För det första så bidrog händelserna i Hidden inte riktigt till den stora handlingen på samma sätt som tidigare böcker i serien har gjort. I och med att de sista böckerna snart kommer så kunde man kanske tro att spänningen för slutstriden (som jag hoppas kommer) ska börja höjas men nej.
Det andra problemet är att det var alldeles för förutsägbart. Det fanns inga riktiga tvisteroch jag gissade till mig det mesta. Spänningen sjönk då ytterligare.
 
När det sedan kommer till magin så tycker jag att det är lite för lätt. Jag menar att det enda de behöver göra är att kalla på sina element och sedan kan de göra vaad de vill med det utan några bieffekter. De blir inte värst trötta eller utmattade, trotts den stora användningen av magi. Och allt detta utan någon som helst träning. Tyvärr så köper jag inte det riktigt.
 
Om jag nu ska sluta vara så negativ, för jag hatar att såga böcker, så får jag väl säga att slutet ändå var ganska bra. Zoey tog äntligen lite ansvar och det var måttligt spännande. Måste ju också nämna mina favoritkaraktärer här: Stark och Afrodite, medan jag inte bryr mig ett dugg om resten. Jag hoppas verkligen att de två får ett värdigt slut.
 
Som ni ser så var detta inte något jag var så förtjust i, men har ni gillat alla andra HoN böcker så lär ni gilla denna också. Det bara föll mig inte i smaken tyvärr. Men vet att det är många andra som gillar serien.
Tänker läsa de två sista när de kommer ut, bara för att kag ska och för att jag vill se vad som kommer hända med mina favoritkaraktärer. Kanske har författarduon tur nog att rädda handlingen lite också och rätta till Zoey. Man kan ju alltid hoppas :)
 
Bästa del: Slutet
 
3/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0