Min lilla julplanering på bloggen

Idag är det då alltså 3 December och en massa bokbloggar har satt igång med sina julkalendrar som innehåller en massa smått och gott. Bland annat en massa tävlingar som ju alltid är trevligt! :)
Jag däremot kommer inte ha, som ni redan har märkt, en julkalender här på bloggen tyvärr. Det speciellt eftersom att jag inte har hunnit planera något, och jag känner själv att jag aldrig skulle ha hunnit uppdatera bloggen varje dag. Speciellt inte nu i början utav December då skolan tar upp sin tid som mest. Så bloggen kommer mest att vara som vanligt, förutom att jag kanske publicerar några lite mer juliga inlägg.
Egentligen så tänkte jag först att jag skulle hoppa på tåget och ha en tävling varje advent, men sedan blev det inte riktigt så. Dock så fyllde min blogg faktiskt 1 år i November (fy skäms på mig som glömde bort det). Men eftersom att den inte officiellt öppnades förens i Januari så hade jag tänkt ha någon tävling då i stället, för att fira. Dessutom så tänkte jag att jag nog inte är ensam om att tiden efter julafton och nyår är väldigt tråkig och grå, när alla festligheter och så är över. Så då tänkte jag att jag skulle liva upp det lite med en ganska rolig tävling som jag inte riktigt har planerat klart än. Men det kommer att hända! Det kan ni vara säkra på ;)
 
Hur som helst så tänker jag ju ändå ha ett litet jultema när det kommer till att läsa böcker. Än så länge har jag bara planerat två, men ni får gärna ge mig tips eftersom jag har tänkt att jag ska läsa runt 3-4 stycken.
Här är de två jag har planerat än så länge i alla fall:
 
   
 
 
Let it snow - John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle
Eftersom att John Green är en utav mina favorit författare så tvivlade jag inte ett dugg på att jag skulle läsa den här boken till jul. Jag har tyvärr dock inte läst något utav de andra två, men har hört gott om dem.
Det här är då en novellsamling på tre noveller, som då ska handla om julen/vintern eller ja, utspela sig på julen/vintern så att säga. Och den ska då vara underhållande, mysig och så vidare. Det här är ju absolut ett måste!
 
Dash och Lily's utmaningsbok - Rachel Cohn och David Levithan
Jag har förr utav författarduon läst Naomi och Ely's kyssförbjudslista och tyckte den var helt okej. Den här boken ska då inkludera en bokhandel, jul och snö. Kan det bli bättre?
 
Har ni några fler tips på bra julböcker så säg gärna till! Jag slukar det mesta :=)

Kommentarer
Postat av: Bella

Åh, Dash och Lilys utmaningsbok är helt fantastisk! Jag läste den i somras men kan tänka mig att den blir ännu mysigare nu till jul :)

Svar: Jag hoppas att jag kommer att tycka om den :)
Rebecca

2012-12-03 @ 11:16:04
URL: http://bellasbok.blogg.se
Postat av: Nilmas Bokhylla

Läser Dash & Lilys just nu och den är helt okej :)

Svar: Vad kul :)
Rebecca

2012-12-07 @ 16:06:25
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Åh, jag vill också läsa de böckerna! :D

Svar: Kan förstå det :)
Rebecca

2012-12-10 @ 10:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0