Tag: 5 books to movie!

Det var nu dags för ännu en tag. Det är Frida och Agnes från booklovin som har taggat mig och nu har jag äntligen tagit tid till att göra den.
 
Taggen går ut på att man ska välja 5 böcker man skulle väldigt gärna vilja se som film (eller tv-serie för den delen). Helst sådana som inte ryktas eller ska bli film! 
 
De flesta utav mina favoritböcker håller redan på att fimateriseras (City of Bones, Vampire Academy, Divergent, The Maze Runner, The Book Thief, Hunger Games, The Fault in Our Stars, o.s.v) vilket jag är super glad över, men det finns ändå en hel del som jag vill se som film som inte tillhör den högen. Jag hittade till och med så många att det var omöjligt att välja bort någon, så därför har jag istället gjort en lista på 7 stycken. Och här har vi dem:
 
 
7. The Immortal Rules av Julie Kagawa
Den här boken är fylld av action, blod, äventyr och olidig spänning på högsta nivå. Även ifall ämnet vampyrer är ganska uttjatat just nu så tror jag definitivt att den här skulle ha blivit ett undantag.
 
 
 
 
6. Pirates! av Celia Rees
Det var i för sig länge sedan jag läste den här boken, men jag kan fortfarande komma ihåg hur bra den var. Tror även den skulle blivit bra som film. Lite som Pirates of the Caribbean fast med tjejer istället, och mer historiskt inslag.
 
 
 
5. Soul Screamers av Rachel Vincent
Den här serien hade blivit så oerhört häftig ifall den hade gjorts till film. Bara tänk er hela "netherworld" världen med alla sina hemskheter och den mörka stämningen. Dessutom finns det inte många filmer då just de övernaturliga varelserna i den här boken står i centrum (eller åtminstone så tror jag inte det) och det hade definitivt kunnat bli en ny grej. Om man tänker efter är den här serien verkligen gjord för att bli film.
 
 
 
 
4. Nightshade av Andrea Cremer
Nightshade är en utav mina favoritserier och det hade varit underbart att få se den som filmaterisering på bioduken. Få se alla de underbara karaktärerna komma till liv, humorn och actionen. Med rätt filmbolag, producenter och skådespelare hade det här lätt kunnat bli något stort!
 
 
 
3. Across the Universe av Beth Revis
Åh, bara tänk på alla möjligheter det skulle ha funnits om man hade haft filmrättigheterna till den här boken. Tänk hur de skulle kunna bygga upp den här mystiska spänningen och göra filmen lika kuslig som boken. Med tvister och cliffhangers överallt. Sci-fi gör come back!
 
 
 
 
2. The Unbecoming of Mara Dyer av Michelle Hodkin
Den här bokserien är så mörk och skrämmande, men samtidigt så otroligt bra. Har tvister överallt och historien ändrar hela tiden kurs. Jag satt på helspänn hela tiden när jag läste andra boken. Bara föreställ er det som film.
 
 
 
 
1. Partials av Dan Wells
Ju mer jag tänker på det, desto bättre låter det. Äventyrsböcker brukar verkligen göra sig bra som film och det här är inget undantag. Dessutom blandat med all den spänningen skulle det ha blivit perfekt. Men de får nog ta och skynda sig nu innan alla börjar bli trötta på dystopier, precis som det är med vampyrer just nu.
 
 
 
Nu ska jag då alltså tagga vidare och jag har ingen aning om vem som har blivit taggad eller inte, så jag kommer bara att välja några som jag inte har sett göra den än:
 
Amelie
Lucy
Sanna
Anna
Anna
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Har inte läst någon av dessa, så tack för alla tips! :)

Svar: Varsågod! :)
Rebecca

2013-06-11 @ 09:44:50
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0