BOOK MASH! ♥

Nu har jag gjort den första video-tagen detta året och jag känner mig oerhört nöjd. Kul har det också varit!
Tagen jag då har gjort är MASH - The Books Edition som startade någonstans på youtube och nu har letat sin väg in i bokbloggar världen. Jag älskade det spelet när jag var lite yngre och tyckte det lät som en toppen idé att göra det i bokform. Så det har jag nu gjort och för er som inte vet vad mash är kan ni läsa spelreglerna nedanför men ni som redan vet kan hoppa över det.
 
 
Spelregler:
 
MASH är helt enkelt ett spel där man förutspår någons framtid och är något de flesta gör när de går i låg eller mellan stadiet.
Först ska man ha kategorier. Dessa kan man välja själva men det finns dock några standard de flesta brukar gå efter som till exempel var man ska bo, vem ens framtida partner ska vara, hur många barn man ska få, vad som blir ens jobb o.s.v.
Sedan ska man då alltså välja ett nummer, men även här är det ganska fritt. När jag var liten och körde mash så brukade alltid min vän få rabbla nummer från ett och uppåt tyst för sig själv, sedan ska jag då säga stopp och det nummret min vän stannar på blir det jag ska köra med. I videon kommer jag dock göra något annorlunda.
 
Man brukar oftast ha fyra eller fem alternativ på varje kategori och det ska inkludera både bra och dåliga val, för roligare spel. När du sedan är klar med detta och har valt ditt nummer räknar du uppifrån och neråt (du kan välja att börja med bara en kategori, eller köra allting direkt) och det alternativet du stannar på stryker du alltså över och därmed försvinner det. Och så fortsätter du.
När det bara finns ett alternativ kvar i en kategori är alltså den kategorin klar och du hoppar över hela den när du fortsätter räkna.
 
Allt som allt är det ganska enkelt och fritt. Man kan ganska lätt bestämma sina egna regler och göra hur man själv vill.
När det kommer till bokformen jag har gjort är det likadant, det enda annorlunda är att man tar alternativ från böcker i stället för verkligheten. So here we go:
 
 
 
Håll i er, för att nu ska jag tagga vidare en massa (vet inte ifall ni redan har blivit taggade):
 
Frida & Agnes
Andrea
Anna
Anna
Anna
Pia
Sanna
Lisa
Lucy
Ebba
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida & Agnes

Tack för taggen! :)

Svar: No problem! :)
Rebecca

2013-06-12 @ 19:10:28
URL: http://boooklovin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0