Tävlingsfråga #10 (Som skattjakten)

Dags för sista utmaningen, vart tar tiden vägen egentligen? :O
Hur som helst så kommer tävlingen att avslutas 00.00 i natt. Så nu är det er sista chans. Alla svar efter det klockslaget kommer inte att räknas. Sedan den 18 januari kommer jag att presentera den lyckliga vinnaren.
 
Jag har också en snabb fråga till er. Skulle ni vilja att jag publicerade era rättade svar på utmaningarna innan jag presenterar vinnaren eller efteråt? Det kan ju vara roligt att veta innan lottdragningen, men samtidigt mer spännande ifall man inte vet. Vad tycker ni?
 
Men tillbaka till utmaningen: jag var för någon dag sedan inne i en bokhandel och tog lite bilder för den sista utmaningen. Och slutresultatet blev så här:
 
Jag har lagt in en bild på en ganska stor bokhylla (och ja, det är meningen att den ska vara lite suddig) från en bokaffär. Jag kommer ge er tre titlar och ni ska då leta upp var någonstans de är och skriva deras exakta plats.
Exempel: Tredje raden nerifrån, tionde boken från vänster.

Jag råder er dessutom att alltid ta från vänster eftersom att bilden slutar mitt i bokhyllan och det kan vara svårt att veta var man ska börja då.
Lycka till nu en sista gång! :)
 
 
 
De böckerna ni ska leta upp är:
 
Hidden - P.C and Kristen Cast
The farm - Emily McKay
Demon's Curse - Alexa Egan
 
 
Max poäng: 1p+1p+1p=3p
 
Rätta svaren:
1. Tredje Raden uppifrån, femte nerifrån. Först till vänster.
2. Femte raden nerifrån, tredje uppifrån. Sjuttonde boken från vänster.
3. Tredje raden uppifrån, femte raden nerifrån. Sista boken till höger.

Kommentarer
Postat av: Anna

1. Hidden - 3:e raden uppifrån, första boken från vänster
2. The Farm - 5:e raden uppifrån, sjuttonde(?) boken från vänster. Den står i princip i mitten av raden, följ vänstra kanten på Nyhets-skylten rakt ner så hamnar du på boken.
3. Demon's Curse - 3:e raden uppifrån, längst till höger på raden.

Svar: 1. Rätt2. Rätt
3. Rätt
Rebecca

2013-01-16 @ 10:12:17
URL: http://dashedanddotted.blogspot.se
Postat av: Madeleine K

The Farm är på tredje raden räknat nedifrån bok 17
Hidden är första boken på rad fem räknat nedifrån (eller så ligger ju boken framför bokhyllan också)
Demon's Curse ligger på rad fem räknat nedifrån och är den sista boken i hyllan.

Pjuh den var svår! Jag tycker du ska visa svaren samtidigt som du presenterar vinnaren. :)

Svar: 1. Rätt2. Rätt
3. Rätt
Rebecca

2013-01-16 @ 11:15:55
URL: http://maddie-bokblogg.blogspot.se/
Postat av: Anna - Boktycke

Glöm min förra kommentar, vi gör så här istället:

Hidden - P.C and Kristen Cast
Första boken rad 3 (uppifrån räknat). Den finns även längst ner på fotot (fjärde från vänster)

The farm - Emily McKay
Rad 5 och bok nummer 17? Tycker att det är jättesvårt att räkna när man knappt ser böckerna. Men det är den med profilen och röd text.

Demon's Curse - Alexa Egan
Sista boken rad 3.

För att förtydliga så har jag markerat ut dem på bilden här:
http://boktycke.files.wordpress.com/2013/01/svarbokmalen.jpg

Och angående när du ska publicera de rättade svaren så tycker jag att det är mer spännande om man inte vet i förväg :)



Svar: 1. Rätt2. Rätt
3. Rätt
Rebecca

2013-01-16 @ 11:46:49
URL: http://boktycke.wordpress.com
Postat av: eve - min bok och jag

Hidden - P.C and Kristen Cast (3 raden längst till vänster)
The farm - Emily McKay (5 raden 6:e boken från höger)
Demon's Curse - Alexa Egan (3 raden längst till höger)

Svar: 1.Rätt2. Fel
3. Rätt
Rebecca

2013-01-16 @ 12:32:57
URL: http://minbokochjag.blogspot.se/
Postat av: Elin - Bokparadis

1. Andra raden Åtta från vänster

Dra vinnaren först och sen kan du ju visa resultat.

Svar: ?Vet inte riktigt vilken du svarade på och var det den första så var det tyvärr fel...
Rebecca

2013-01-16 @ 12:45:55
URL: http://bokparadis.blogg.se
Postat av: Petra

1. Första boken på tredje raden uppifrån.
2. Artonde boken på femte raden uppifrån.
3. 35e boken på tredje raden uppifrån.

Svar: 1. Rätt2. Fel
3. Rätt
Rebecca

2013-01-16 @ 12:59:45
URL: http://petrasbokblogg.blogspot.se
Postat av: Mathilda

1. Tredje raden uppifrån, första boken.
2. Tredje raden nedifrån, nionde boken från höger (jag börjar räkna med den första som man ser omslaget på)
3. Tredje raden uppifrån, första boken man ser omslaget på från höger.

Svar: 1. Rätt2. Fel
3. Rätt
Rebecca

2013-01-16 @ 15:17:11
URL: http://bokglantan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0