Månadssammanfattning: Juli 2013

Juli:

 

Lästa: 

Korsad - Ally Condie
Catching Jordan - Miranda Kenneally
Mitt perfekta liv - Sarah Dessen
Sommaren jag blev vacker - Jenny Han
Mycket mer än så - Sarah Dessen 
 
Antal: 5
Antal lästa detta året: 39

Svenska: 4 (Länge sedan jag läste så många på svenska)
Engelska: 1

Omläsningar: -

Kvinnliga författare: 5
Manliga författare: 0
 
 
Bästa bok: Svårt val mellan Catching Jordan och Mitt perfekta liv. Tror det får bli CJ :)
 
 
 
En bok jag inte rekommenderar: Korsad var ingen stor favorit för mig tyvärr. Tyckte Matchad var bra, men Korsad var bara tråkig och ganska utdragen.
 
Recensioner: Efter att ha gått så bra förra månaden trillar jag nu tillbaka igen. Har knappt skrivit någon recension denna månaden och ligger efter något så otroligt :(
Ibland tycker jag att det är jätte kul att skriva recensioner men ibland känns det bara som en börda. Har ni också haft den känslan?

Sammanfattning: Jag är både nöjd och inte nöjd över den här månaden. Jag är glad över att äntligen få ha läst ut Korsad som jag ha lånat och påbörjat en miljontals gånger förrut, så det är skönt att den äntligen är utläst. Jag är även nöjd över att jag fick läst alla mina sommartema böcker och att jag nu äntligen har läst några böcker som stått olästa länge i min hylla.

Planeringar för nästa månad: I augusti börjar äntligen mitt klassiker-tema. Men till skillnad mot förra temat så är det här lite större och kommer att sträcka sig över en längre tidsperiod. De böckerna jag har tänkt läsa är alla skrivna på 1900-talet och det känns som en bra tidsperiod att börja på. Böckerna som ska läsas är: How to kill a mockingbird, 1984, Animal Farm, A wrinkle in time, the Catcher in the Rye och The Great Gatsby. Det är sex stycken böcker och eftersom att klassiker kan vara ganska jobbigt att läsa i rad tänker jag även klämma in lite andra böcker emellan så att jag inte blir för trött på det. Alltså tror jag att det kan ta ungefär 2-3 månader att bli klar med klassikerna :)
Så det är bara att sätta igång!
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Är jättesugen på att läsa något av Sarah Dessen.

Svar: Då borde du göra det! Mina personliga favoriter av henne är Mitt perfekta liv och Mycket mer än så. Passa på nu speciellt innan sommaren är slut tycker jag :)
Rebecca

2013-08-01 @ 17:46:51
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/http%3A//

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0