Home Sweet Home

Jag har efter en vecka idag kommit hem från min lilla resa till Mallorca. Har haft det helt underbart och det är så skönt att bara få koppla av ibland. Det har definitivt varit en riktig solsemester och jag har solat en hel del, känner knappt igen mig själv ;)
Och nej, det blev ingen uppdatering under resan. Tydligen så var det så att man fick betala för wi-fi på hotellet, men det var ganska dyrt. Sedan hade de i för sig datorer nere i lobbyn men det kostade 2 euro för bara 12 minuter o.O
Men nu ska min Top 5 Wednesday börja som vanligt igen, och uppdateringen är som den är. Börjar skolan imorgon också så det kommer säkert att gå upp och ner, men jag ska göra så gott som jag kan. De första 2 veckorna brukar faktiskt vara ganska lugna.
Under resan fick jag dock mycket tid till att läsa. Läste ut Vampire Academy och Frostbite graphic novel (som min kusin hade med sig, jag äger inte dem och inte heller finns de på mitt bibliotek) på dit och hemresan. Läste även tredje Furnace boken och Animal Farm under tiden jag var där. Är ganska nöjd, men måste fokusera mer på klassikerna nu :)
 
Jag fick också en väldigt trevlig överraskning när jag kom hem, nämligen de första officiella bilderna från Vampire Academy: Blood Sisters, och inte nog med det hittade jag även en liten teaser trailer. Såg även de första stillsen från Boktjuven. Typiskt att allt spännande ska börja hända när jag är borta :p
Hur som helst så har jag sett trailern idag och var taggad som bara den.
 
 
Först blev jag ganska besviken, men efter att ha sett den några gånger började jag faktiskt tycka om den mer och mer. Kände igen en hel del scener från boken och jag bara älskar skådespelarna.
Man får ju också tänka på att de slutade filma för bara några veckor sedan och har haft en väldigt kort tid på sig att klippa ihop detta. Hoppas på en längre trailer sen där allting blir mer förklarat och tydligt om deras Moroi, Dhampir, Strigoi värld. För att det är en hel del som gör att den skiljer sig från andra vampyrberättelser.
Det jag är mest orolig fö ärr att folk som inte läst boken ska se teasern och direkt tänka "åh nej, inte ännu en tonårs ångest vampyrfilm" och sen aldrig vilja veta något mer om den. För Vampire Academy behöver bli en stor succé, annars kan vi glömma uppföljarna. Jag vill inte att det ska sluta som Beautiful Creatures.
 
Om det är några som känner sig lite skeptiska mot filmen på grund av trailern, precis som jag gjorde, så borde ni läsa det här inlägget. Det är en väldigt bra intervju där Richelle Mead pratar om trailern och reder ut en del saker. Det fick åtminstonde mig att slappna av lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0