Lite smått och gott!

Har haft en ganska jobbig vecka och därför har jag inte riktigt uppdaterat lite om vad som har hänt nu. Sedan ska jag på begravning om en och en halv vecka då jag ska hjälpa till att få allt rätt. Det är så när någon som står en nära försvinner. Jag höll faktiskt ett tal om det på svenskan idag och det gick bra, trotts alla mina nerver.
 
Men vidare till böckerna: jag hade som sagt svenskalektion idag och efter alla hade hållt i sina tal, så ledde vår lärare in oss på nästa nya projekt: läsa en bok. Shoo Bre heter den och är skriven utav Douglas Foley, då jag faktiskt tror att de flesta utav er har hört talas om den.
 
 
Jag hann läsa ungefär 50 sidor i skolan idag och planerar att läsa 50 sidor till nu innan helgen är slut. Ska försöka att inte läsa för snabbt då det alltid är tråkigt om man själv är klar och måste vänta en massa tills resten utav klassen är klar. Brukar alltid ligga långt före sidorna där det är planerat att vi ska vara innan. Men nu ska jag försöka att hålla mer jämn takt med de andra. Dessutom har jag ju mina egna böcker att läsa samtidigt. Jag har i för sig fortfarande kvar mitt löfte om att bara läsa en bok åt gången men i dessa tillfällen så är det ju helt okej.
Jag tycker väl inte att det ska bli så jätte kul att läsa den, men jag är i alla fall ganska nyfiken och vi får helt enkelt se vad jag tycker. Sådana här böcker brukar ju inte direkt vara något jag faller för direkt, men vi får se. Än så länge är den väl helt okej.
 
Efter en väldigt jobbig lördag var jag och min pappa nästa dag på väla i Helsingborg. Där fick jag lite kläder och även två böcker jag är väldigt tacksam för, det muntrade verkligen upp mig lite. Som en prick ljus mitt i eländet.
Dessa två böckerna var då:
 
       
 
Delirium av Lauren Oliver
Det här är också en sådan bok jag känner att "alla andra" har läst utom jag. Men nu så. Är så väldigt nyfiken på den här serien, har fått många fina recensioner och jag har blivit tipsad hur många gåner som helst. Kan inte säga något annat än att det kommer att bli väldigt spännande att få läsa den här!
 
City of Ashes av Cassandra Clare
Som ni förmodligen vet så har jag ju givetvis redan läst den här boken som är andra boken i The Mortal Instruments serien. Jag hade redan alla de andra böckerna i serien (de som kommit ut), City of Ashes var den enda jag inte hade. Men nu har jag den också! :)

På tal om TMI; är det någon annan än jag som är så spänd och glad över att de äntligen verkligen har kommit igång med filmateriseringen? De har redan lagt upp en massa bilder och intervjuer med skådespelarna. Det ska bli så oerhört kul att se den här serien bli till film.
Här är en bild på the Greenhouse från City of Bones:
 
Visst är det fint? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0