Månadssammanfattning: Oktober

Oktober:


Lästa:

De vassa tändernas skog - Carrie Ryan

Uglies - Scott Westerfeld

Stop Pretending - What happened when my big sister went crazy - Sonya Sones

Allt jag säger är sant - Lisa Bjärbo

Parasit - Scott Westerfeld

Falling Under - Gwen Hayes

Pojken i randig pyjamas - John Boyne

Den dansande djävulen - Martin Widmark

 

Antal: 8

Antal lästa detta året: 84

Svenska: 5
Engelska: 3

Omläsningar: -

Kvinnliga författare: 4
Manliga författare: 4 (Ojdå, konstigt men samtidigt bra att jag lyckades läsa lika många böcker skrivna utav kvinnliga författare som manliga.)

Längsta bok: Uglies, med sina 406 sidor.
Kortaste bok: Den dansande djävulen, med sina 152 sidor.
 
 
Bästa bok: Svårt att välja en favorit då de flesta låg på sju hjärtan i betyg sträcket. Men de tre absoluta favoriterna är nog: Uglies, Parasit och Allt jagsäger är sant. En liten hyllning till Scott Westerfeld, då han har skrivit två utav dem :)
 
  
  
 
En bok jag inte rekommenderar: Usch, läste en bok den här månaden som jag inte tyckte om alls mycket och det är Falling Under. Helt värdelös är den kanske inte, men där fanns inte mycket att hänga i julgranen :/
 
 
Recensioner: 2 som är publicerade och 2 som ännu inte är publicerade. Och jag som började tro att jag skulle komma i kapp nu :/


Sammanfattning: Nja, är inte jätte nöjd med den här månaden men det kunde ju ha varit värre, om man säger så :)
Jag fick dock läst ett par böcker jag velat läsa länge och läst en del bra böcker från författare jag har läst böcker utav tidigare.
 

Att förbättra till nästa månad: Säger som alltid det senaste halvåret: Recensionerna, recensionerna och recensionerna!! Så fort jag har börjat komma i kapp så har det sprungit iväg igen. Hm.... måste verkligen ta tag i det nu, för det är inte kul att vara så efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0