Månadssammanfattning: November 2012

November:


Lästa:

Just Listen - Sarah Dessen

The Evolution of Mara Dyer - Michelle Hodkin

Foretold - 14 olika författare

The Immortal Rules - Julie Kagawa

The Maze Runner - James Dashner

Fyrtornet i Son-Li - Martin Widmark

Vitello - Kim Fupz Aakeson

 

Antal: 7

Antal lästa detta året: 91

Svenska: 2
Engelska: 5

Omläsningar: -

Kvinnliga författare: 5
Manliga författare: 3 (Räknar en på både kvinnilga och manliga för Foretold eftersom att det finns både och i den.)

Längsta bok: The Evolution of Mara Dyer, med sina 527 sidor.
Kortaste bok: Fyrtornet i Son-Li, med sina 234 sidor.
 
 
Bästa bok: Åh, nej. Vet inte ifall jag kanske ska ta bort den här frågan för den går allvarligt talat inte att att riktigt svara på. Läser så himla många bra böcker. 3 utav de lästa böckerna den här månaden fick/får 9 poäng.
 
  
     
 
 
En bok jag inte rekommenderar: Vitello, får det nog bli. Ganska tråkig handling.
 
 
Recensioner: 2 stycken som är publicerade och 2 som inte är publicerad. Sedan har jag dessutom skrivit klart en del halvfärdiga recensioner från förra månaden.


Sammanfattning: Buuh, den här månaden har inte gått så bra när det gäller läsningen. Hade en riktig lässvacka i slutet utav månaden. Dock lyckades The Maze Runner få det rätt igen :)
Annars när det gäller böckerna så var många otroligt bra. Som redan sagt så var det tre stycken där här månaden som har fått/ ska få 9 poäng. 
 

Att förbättra till nästa månad: Läsningen! Måste läsa 9 böcker i December för att nå mitt mål, så nu gäller det verkligen :)
Dessutom är jag så spänd på att få läsa böckerna jag har planerat i December, som inkluderar blan annat ett litet jultema. Någon annan än jag som längtar väldigt mycket till jul? :D

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Lycka till hoppas du når ditt mål.
Många bra böcker dock i november även fast du inte tyckte du läste så många :)

Svar: Tack! :)Ja, precis.
Rebecca

2012-12-02 @ 15:05:16
URL: http://maddie-bokblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0