Utmaning: 8 vanor/faktor om mig

Det har då cirklat runt en utamning på de flesta bokbloggarna och jag har då blivit utmanad utav Boktycke. Tror även att jag är en utav de sista som gör detta :)
 
Regler: Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver man 4 personer som man utmanar och skriver deras namn. Man får inte glömma att lämna en kommentar om utmaningen hos dem så att de vet att de har blivit utmanade och läser ens blogginlägg. Vanorna/faktorna behöver inte vara bokrelaterade.
 
Då börjar jag:
 
1. Jag har tagit danslektioner sedan 7 år tillbaka. Dock har det inte varit samma dansstil hela tiden, utan jag har skiftat lite. Har då kommit så långt i streetdance, disco och pardans (tiodans) att jag har tävlat i alla de tre och skaffat hem några priser. Som ni kanske har märkt så älskar jag det och nu i höst ska jag börja på Showdance.
 
(Tänkte bjuda på två bilder från mitt medaljtest guld i tiodans för två år sedan. Anledningen till att det knappt är något folk är för att det är bara familjen som fick vara där. Det är en privat föreställning, då det finns en jury som bedömmer ifall man är duktig nog för att få i det här fallet guldmedalj. På den första dansar jag standard (vals, tango, wienervals, slowfox, quickstep) och på andra latin (chachacha, jive, samba, paso doble, rumba.))
 
 
 
2. När jag ska äta kulglass så väljer jag nästan alltid smakerna: hallonsorbet och choklad. Älskar de smakerna tillsammans och är alltid rädd för att prova något nytt då det kan vara mindre gott och då kommer jag att ångra mig. Så håller mig oftast till det :)
 
 
3. Jag älskar att sjunga också. Har gått på kör, och jag får väl lov att säga att jag är okej. Inte direkt dålig men inte heller jättebra, jag har ingen direkt unik röst. Jag slutade på kören just för att de andra blev mycket bättre än mig och jag började hålla inne rösten och vågade inte längre ta för mig. Då kände jag: men vad är det för mening då? Fast måste säga att det var väldigt roligt den tiden jag spenderade där.
 
4. Jag verkligen hatar oliver. Tycker det är något utav det värsta som finns, fy för. Kommer någon nära mig med det så springer jag eller något :p
 
5. Jag har för vana att alltid tappa bort mitt bokmärke. Därför har jag gått över till att bara ha papperslappar, i stället för några riktiga och fina. Väldigt synd, men jag vågar inte chansa längre. Tappade bort ett väldigt vackert som jag fått av min syster förra året och det var inte kul kan jag säga.
 
 
6. Jag har två kaniner som jag delar med min syster. De heter Marabou och April och har funnits i våra liv sedan 2 år tillbaka :)
 
7. Jag tycker att Eric Saade är bra. Okej, okej, himla ni med ögonen ifall ni vill men det tycker jag faktiskt. Han är väl inte direkt min favoritartist och vanligtvis brukar jag inte gilla den genren men han har gjort ett par väldigt bra låtar. Problemet är bara att folk dömer honom efter de två låtarna han har uppträtt med i Melodifestivalen (Manboy, Popular) fast han ju faktiskt har gjort en massa fler. Lyssna på Break of Dawn och Timeless och snacka sedan!
 
8. Jag är förutom en boknörd även en stor filmnörd. Ser nästan en film varje dag och besöker biografer ofta. Slukar, precis som med böcker, det mesta och kan gilla allt från romantisk komedi till en actionpackad thriller. Det enda jag inte kan stå ut med är skräckfilm, usch.
 
Egentligen så ska jag utmana 4 andra personer nu men jag tror att jag skippar det eftersom att nästan alla redan har gjort det. Men ifall någon läser detta och inte har fått en utmaning så får ni göra det ifall ni vill! :)

Kommentarer
Postat av: Agnes

Sv: Tack! :D

2012-08-21 @ 23:08:31
URL: http://boooklovin.blogspot.com/
Postat av: Agnes

Sv: Är faktiskt väldigt nyfiken på nästa bok, hoppas den är bättre än första iaf :)
Haha, tycker jag med :)

Svar: Kul att man inte är ensam :)
Rebecca

2012-08-26 @ 20:52:45
URL: http://boooklovin.blogspot.com/
Postat av: Jennifer

Älskar att dansa, hatar oliver och avgudar film! :) Gillar dina faktan!

Svar: Haha, då har vi några saker gemensamt! ;)Tack!
Rebecca

2012-08-27 @ 21:35:53
URL: http://aloveforbooks.blogg.se
Postat av: Lisa

Oke jag förstår! :) Och ja, det kan du!

Svar: :)
Rebecca

2012-08-28 @ 08:14:14
URL: http://bladvandaren.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0