New books and films!

 
(Förlåt ifall ljuset gör att bilden ser lite suddig ut. Jag hade bara ljuset från en lampa som hjälp när jag tog bilden)
 
Jag nämnde i något inlägg tidigare att jag hade gjort en halvt bokbeställning och halvt filmbeställning, som jag skulle dela med min syster, på cdon.com. Paketet kom då för två dagar sedan och oerhört glad är jag :) Speciellt med tanken på att jag inte kommer att kunna göra en bokbeställning igen förens om ett tag, tyvärr.
Hur som helst så var det dessa vi fick, om man räknar bort Twilightsagan - Den officiella illustrerade guiden som jag köpte på second hand igår. Och jag är väl medveten om att det här är en bokblogg men jag tänkte att jag lika bra kunde inkludera filmerna i detta inlägg. För att variera lite :)
Lika bra att börja då. Jag börjar från vänster högst upp:
 
Desperate Housewives - Hela säsong 1
Okej, jag vet att ni förmodligen himlar med ögonen just nu, men jag tänker inte göra någon hemlighet utav att jag gillar Desperate väldigt mycket. Både jag, min syster och mamma tycker de är väldigt underhållande. Bra ifall man bara vill ta det lugnt och kasta sig in i något lätt. En rolig, romantisk, spännande och dramatisk tv-serie som man inte kan få nog av. Dessutom gillar jag den här mer än andra drama-serier eftersom att de inte bara står och trampar på samma ställe hela tiden, utan det händer faktiskt nya saker hela tiden.
Hur som helst, som vissa kanske redan vet, så visade de sista säsongen innan sommaren och kommer inte att spela in mer. Så utav just den anledningen bestämde vi oss för att samla alla säsonger och se om allting. Och vi börjar såklart med ettan nu.
 
Underworld Box 1-4 film serie
Jag vet att det finns många som ogillar dessa filmerna, men jag kan inte riktigt förstå varför. Jag själv tycker om dem väldigt mycket, särskilt de tre första. Vissa klagar på att det är för mycket action och blod i dem, vilket bara är dumt då den faktiskt är placerad i bland annat kategorin action. Vissa tycker att storyn är för originell och uttjatad, men det är den faktiskt inte då regissören faktiskt sa att just det här som filmen fokuserar på - skapa hybrider - aldrig någonsin har gjorts till film innan. Han blev till och med själv chockad över att upptäcka det. Jag gillar storyn just för att den är så simpel men samtidigt mystisk. Det är många mysterier att lösa och jag älskar att försöka pussla ihop trådarna. Jag tycker även väldigt mycket om skådespelarna, de flesta är helt underbara så som: Kate Beckinsale, Bill Nighy, Scott Speedman, Michael Sheen och Rhona Mitra.
För er som inte vet så handlar Underworld om vampyrer och lykaner (varulvar) som har varit i krig med varandra i flera hundra år. Just de här 4 filmerna, som jag sa innan, fokuserar väldigt mycket på hybrider också.
Om ni inte gillar actionfilmer med mycket blod, så råder jag er att avstå från att se dessa filmerna men annars så tycker jag att ni ska ge dem en chans. För jag kan inte förstå varför de har fått så himla mycket dålig kritik. Visst, de är inte världens bästa filmer, men helt klart bättre än så många andra.
 
The Hunger Games - 2 Disc Collection
Jippi! Äntligen så har den här fina filmen, och extramaterialet, hamnat i min brevlåda. Och om jag är glad! Ska bli så kul att se om filmen och återvända till den undebara, men hemska, världen. Plus runt 3 timmars extramaterial, kan det bli bättre? :)
 
Nu till böckerna:
 
Twilightsagan - Den officiella illustrerade guiden
Jag skrev ett helt inlägg igår om vad jag tycker om Twilightböckerna, så ni får gärna gå och läsa det ifall ni vill. Hur som helst så har jag velat ha den här boken länge och nu har jag äntligen hela Twilight kollektionen. Älskar dessutom illustrationerna och bilderna i boken. Så fina och så roligt att bläddra bland.
Köpte den här på second hand och var väldigt förvånad över att hitta den där. Speciellt i ett så bra skick och till ett så bra pris. Var tvungen att passa på.
 
Girl of Nightmares av Kendare Blake
Eftersom jag gillade Anna dressed in blood så mycket, så ville jag väldigt gärna ha den här boken direkt! Och nu fick jag det, ska bli så roligt att läsa den här boken och återvända till Cas och Anna :)
 
My soul to take av Rachel Vincent
Är så nyfiken på Soul Screamers serien! Har hört mycket gott om den och kan knappt bärga mig. Vet dock knappt vad den handlar om. Har inte läst baksidestexten och bara själv recensionerna på recensionerna (det där lät lite konstigt ;)).
 
Legend av Marie Lu
Också en bok jag är väldigt nyfiken på. Älskar det som står på baksidan och längtar som bara den till att öppna boken.
 

Kommentarer
Postat av: Boktrollet

Åh det där såg ju inte lite bra ut. Jag är en Bok/Film/Tv-serie nörd så det är väldigt svårt att fördela pengarna ibland. Man vill ju så mycket som man inte har råd med.

Svar: Är precis likadan. Ändå skönt att man har en syster som också är en stor filmnörd, så när det gäller det så kan man köpa med henne och dela på kostnaden :)
Rebecca

2012-08-19 @ 16:55:56
URL: http://boktrollet.wordpress.com/
Postat av: Anna - Boktycke

Hej!
Har utmanat dig på min blogg :)

Svar: Såg det :)
Rebecca

2012-08-21 @ 17:47:52
URL: http://boktycke.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0