Födelsedagsgrisen!

Jag fyllde då 14 hela år igår och firade min dag tillsammans med släkten (jag firade med vännerna i fredags!) och jag fick då lite presenter. Det mesta vart bokrelaterat och det som inte vart det vart pengar, käder,smycken och andra sådana småsaker. Det som vart bokrelaterat vart: 10 böcker (färska och nya), ett presentkort innehållande 150 kr på akademibokhandeln och ett bokmärke.
-
Bokmärket är tyvärr inte med på bilden, men allt det andra är det.
Här är böckernas titlar, börjar från vänster högst upp:

En mini shopaholic i mammas fotspår - Sophie Kinsella
En shopaholic i väntans tider - Sophie Kinsella
Lola and the Boy Next Door - Stephanie Perkins
Water for Elephants - Sara Gruen
The Summoning - Kelley Armstrong
Hex Hall - Rachel Hawkins
Across the universe - Beth Revis
Det är så logiskt, alla fattar utom du - Lisa Bjärbo
När jag lät dig gå - Gayle Forman
Den farliga leken - Mari Jungstedt

Båda böckerna utav Sophie Kinsella är de enda utav alla dessa som jag redan har läst en gång. Men jag är glad att jag har dem, eftersom att de är så hysteriskt roliga och mysiga och för att jag bara återvänder till dem hela tiden. Lola and the boy next door är en companion bok till Anna and the French kiss och jag längtar som bara den. När jag lät dig gå är andra och sista boken i en liten serie, den första heter Om jag stannar och jag tyckte om den väldigt mycket, så mina förhoppningar är väldigt stora. Den farliga leken är till min förvåning en kriminalroman och jag hade inte alls hört talas om den innan, men jag fick den utav en vän som har läst den och tyckt om den så jag har ändå någorlunda förhoppningar på den, fastän jag kanske inte brukar läsa kriminalromaner, alls!
Resten utav dem är böcker jag har hört talas om och inte kan vänta på att läsa. Speciellt The Summoning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0