Utmaningar 2012 och 2013

 
 
Detta året har verkligen varit ett riktigt bokår för mig. Det var 2012 jag verkligen började blogga och jag började läsa mycket mer böcker jämfört med innan. Man kan säga att detta året har min läslust verkligen väckts, fastän jag har gillat att läsa största delen utav mitt liv.
Varje gång jag tänker: oj nu är det ju 2013, så känns det som att tiden har gått så snabbt. Det kändes som igår det slog över till 2012. Men sedan om jag tänker tillbaka på att det faktiskt bara var ett år sedan jag började blogga och så, så känns det jätte länge sedan. Som att det ändå har hänt så mycket sen dess.
Men hur som helst så ska jag sluta babbla en massa och gå över till det jag verkligen hade tänkt prata om. Mina mål/utmaningar som jag sate upp för mig själv för ett år sedan. Och hur har det gått?
Jodå det har gått rätt hyfsat. Satte dock bara upp ett stort mål och sedan några böcker jag planerade att läsa.
 
Läsa minst 100 böcker: (100/100) Klarade det precis ;)
Läsa dessa böckerna: (24/31)
 
Bloodlines av Richelle Mead

Across the universe av Beth Revis

Tidsresenärens Hustru av Audrey Niffenegger

Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld

Boktjuven av Markus Zusak

Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren

Feber av Maggie Stiefvater

The Twilight Saga: The Official Illustrated Guide

City of Fallen Angels av Cassandra Clare

Clockwork Angel Av Cassandra Clare

Hex hall av Rachel Hawkins

Diary of a Crush av Sarra Manning

Helena av Josephine Angelini

Water for Elephants av Sara Gruen

The Host av Stephanie Meyer (eller svenska versionen)

Låt den rätte komma in av Ajvide Lindqvist

Dragons Oath av P.C and Kristin Cast

Beastly av Alex Finn

Divergent av Veronica Roth

The unbecoming of Mara Dyer av Michelle Hodkin

Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins

Fallen av Lauren Kate

Mina hemligheter av Sophie Kinsella

Det är så logiskt, alla fattar utom du av Lisa Bjärbo

The Summoning av Kelley Armstrong

Syskonkärlek av Katarina von Bredow

Hatar – Älskar av Jenny Downham

Lola and the boy next door av Stephanie Perkins

Nevermore av Kelly Creagh

One day av David Nicholls

Red Glove av Holly Black


Är faktiskt ganska nöjd. Även ifall jag inte lyckades läsa alla de böckerna jag hade tänkt mig så läste jag ändå största delen av dem. Dessutom är jag så glad att jag klarade av att läsa 100 böcker detta året. Första halvåret gick fantastiskt bra och jag läste mer än hälften, sedan gick det tyvärr neråt sista delen av halvåret och jag var lite nervös över att jag inte skulle klara det. Men så läste jag ut min hundrade bok i förr går morse :)


 

 
Nytt år betyder ju även nya utmaningar och löften. Dessa är de jag har tänkt att ha för detta året:
 
Läsa minst 70 böcker (34/70)  (Jag vet att det verkar konstigt att jag sänker den här från 100 till 70 när jag faktiskt klarade det, men det är helt enkelt för att jag vet att jag inte kommer att läsa lika många böcker detta året och för att jag kände mig så pressad i slutet utav 2012 att jag nästan fick tvinga mig sjäv till att läsa. Och så vill jag inte ha det. Samtidigt ville jag inte i heller ta bort den här utmaningen helt.)
Skriva en recension om varenda bok jag läser (31/34)
Läsa minst fem klassiker (0/5)
Läsa minst tre skräckisar (0/3)
Göra en bookshelf-tour (1/1)
Göra minst 3 tags i videoform (1/3)
Göra om och göra klart min 30 Days of Books Challenge (0/30)
Skriva minst 4 filmrecensioner om filmateriseringar av böcker (2/4)
Skirva klart mitt pågående manus (0/1)
Korta ner mina book hauls, så att de inte blir så förfärligt långa ;)
 
 
Sedan har jag dessutom några böcker jag har tänkt att jag ska läsa nästa år:
 
The Host - Stephanie Meyer (Nu måste jag läsa den här boken! Har stått oläst i min bokhylla hur länge som helst. Har dessutom tänkt läsa den nu innan filmateriseringen kommer ut på bio.)
 
Varmpa Kroppar (eng: Warm Bodies) - Isaac Marion (Har även tänkt läsa den här innan den kommer ut på bio.)
 
Beautiful Creatures - Kami Garcia & Margaret Stohl (Även denna innan den kommer på bio)
 
Mitt perfekta liv, Mycket mer än så, Du glömde säga hejdå - Sarah Dessen
 
Hade även tänkt avsluta några serier nu:
Hex Hall - Rachel Hawkins (2/3)
Starcrossed - Josephine Angelini (1/3)
Hush, Hush - Becca Fitzpatrick (4/4)
The Maze Runner - James Dashner (1/3)
Soul Screamers - Rachel Vincent (6/7)
Divergent - Veronica Roth (2/3)
Mara Dyer triologin - Michelle Hodkin (2/3)
Across the Universe - Beth Revis (3/3)
Cirkeln - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren (2/3)
Wicked Lovely - Melissa Marr (3/5)
The Infernal Devices - Cassandra Clare (3/3)
 
Så, jag tror att det var allt. Mycket mer jämfört med förra året, men det är samtidigt lite roligare :)
Vad har ni för nya utmaningar? Berätta gärna :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0