The unbecoming of Mara Dyer (Michelle Hodkin)



Titel:
The unbecoming of Mara Dyer
Författare: Michelle Hodkin
Originaltitel:
-
Utgivningsår:
2011
Bokförlag: atom
Antal sidor: 452
Översättning: -
Serie:
The unbecoming of Mara Dyer series. (Book one)


Mara Dyer doesn't think life can get any stranger than waking up in a hospital with no memory of how she got there. It can.

She believes there must be more to the accident she can't remember that killed her friends and left her mysteriously unharmed. There is.

She doesn't think that after everything she's been through, she can fall en love. She's wrong.


 


Min åsikt:

Om jag ska vara ärlig så tyckte jag att den här boken handlade mer om Mara och Noahs relation än om mysteriet kring hennes vänners död och jag tyckte inte alls att den vart lika läskig och obehaglig som många andra påstår att den är. Visst, den hade sina scary moments och sina otroligt spännande scener då hjärtat vart uppe i halsgropen, men de vart färre än vad jag hade väntat mig. Jag säger inte att det vart en dålig sak och jag tycker absolut inte att den vart sämre för det. Det vart bara inte riktigt vad jag hade väntat mig.

 

Jag måste säga att jag älskar Noah och Mara's relation så himla mycket. Helt klart ett nytt favorit par och jag älskar hur författarinnan bygger upp deras relation och hur hon hela tiden kan få en att skratta när de är tillsammans. (Lite Cassandra Clare stil.) Dessutom är både Noah och Mara underbara karaktärer. Noah som är en kaxig, underhållande och självsäker person och Mara som visar att hon allt är stark och kan stå på egna ben fastän hon inte förstår vad som händer med henne. Och det är just det som är det intressanta, vad som händer med henne och varför hon och Noah hör ihop med varandra som de gör. Vad de trotts allt har gemensamt. Och det vart det som fick mig att läsa ut boken så snabbt, trotts bokens ibland utdragna och onödiga scener. Därför gjorde slutet mig lite besviken då man inte fick alla sina svar som man ville och att man i stället fick en massa nya frågor att lägga till i högen (och tro mig, högen är stor) när man läste de sista chockerande sidorna som bara gjorde mig ännu mer frustrerad. Tur är väl att det kommer en fortsättning.

Japp, jag älskar boken och jag älskar karaktärerna men jag är osäker på ifall den ska få en nia eller inte. Med tanken på att det inte hände sådär jätte mycket och när man avslutade boken knappt hade fått reda på något mer utom fler frågor. Nja, jag får trotts allt ge den 8.

Bokens första mening: My name is not Mara Dyer, but my lawyer told me I had to choose something.


8/10

 

 

Trackback
RSS 2.0