Cloaked (Alex Flinn)

 


Titel: Cloaked

Författare: Alex Flinn

Originaltitel: -

Utgivningsår: 2011

Bokförlag: HarperTeen

Antal sidor: 341

Översättning: -

Serie: -

 

I'm not your average hero. I actually wasn't your average anything. Just a poor guy working an after-school job at a South Beach shoe repair shop to help his mom make ends meet. But a little magic changed it all.

It all started with a curse. And a frognapping. And one hot-looking princess, who asked me to lead a rescue mission.

There wasn't a fairy godmother or any of that. And even though I fell in love along the way, what happened to me is unlike any fairy tale I've ever heard. Before I knew it, I was spying with a flock of enchanted swans, talking (yes, talking ) to a fox named Todd, and nearly trampled by giants in the Everglades.

Don't believe me? I didn't believe it either. But you'll see. Because I knew it all was true, the second I got cloaked.


 

 

Min åsikt:

Anledningen till att jag har väntat så länge på att skriva den här recensionen är för att jag har haft ganska svårt för det och inte vetat riktigt hur jag ska uttrycka mig. Men även för att jag vet att jag inte kommer att kunna recensera den rättvist. Anledningen? Ja den kommer här.

 

Jag kom aldrig riktigt in i boken. Den tog väldigt lång tid att läsa ut just på grund av det. Jag kände mig inte som en del utav berättelsen. I stället för att säga åt mig själv att sluta läsa och göra annat viktigt så fick jag säga åt mig själv att ta upp boken och läsa. Detta hände flera gånger. Jag ville bara att den skulle vara utläst. Egentligen inte för att den var så dålig, men för att jag drogs mot en massa andra olästa böcker i bokhyllan i stället vilket gjorde att jag var så nära på att bryta mitt löfte om att bara läsa en bok åt gången, men jag lyckades stoppa mig själv i sista sekunden.

 

Karaktärerna var egentligen helt okej. Jag gillade Mel och tyckte verkligen om hennes personlighet. Huvudpersonen (som jag inte ens kan komma ihåg namnet på) kommer jag ihåg som ganska tråkig och vanlig. Tyckte inte riktigt att han stod ut så mycket. Jag störde mig inte direkt på honom men tyckte inte i heller att han var något särskilt. Kanske hade det med hela den här jag-kom-aldrig riktigt-in-i-boken grejen att göra och jag kanske aldrig riktigt lärde känna hans karaktär ordentligt. Det enda jag kan komma ihåg är att han hade en ganska fin relation med sin mamma. Gillade att han riskerade så mycket för henne.

 

Jag har förr av Alex Flinn läst Beastly och A kiss in time. Beastly tyckte jag var helt okej och A kiss in time tyckte jag var helt underbar, dock inte en tio poängare. Därför blev jag ganska besviken över Cloaked och rycktes aldrig riktigt med. Kommer knappt ihåg vad som hände om jag ska vara ärlig. Det enda jag tyckte var rätt så intressant var alla de här djuren som hade varit människor förut. Älskade räven och svanarna.

 

Handlingen var egentligen ganska okej och det fanns en del spänning som bara väntade på att få tag i mig, vilket den tyvärr aldrig riktigt lyckades med att göra. Egentligen är jag ganska irriterad över det och känner att jag inte riktigt fick uppleva boken. Kanske ska jag prova att läsa om den någon gång i framtiden och se ifall det är likadant då.

Hur som helst så får ni inte låta mig avskräcka er från att läsa boken. Som sagt så var handlingen, karaktärerna och språket helt okej och jag förstår inte alls varför det aldrig riktigt fick grepp om mig. 

 


4/10


Kommentarer
Postat av: Zozzo

SV: Jaha, vi hade det förut men de har ändrat till åtta nu ;)

2012-08-31 @ 16:15:44
URL: http://bokzoem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0