Månadssammanfattning: September 2012

September:
 
 
 
 
 
 

Lästa:

Dubbelbokat - Sophie Kinsella som Madeleine Wickham

Jellicoe Road - Melina Marchetta

My soul to take - Rachel Vincent

Shoo bre - Douglas Foley

Legend - Marie Lu

Skämmerskans Dotter - Lene Kaaberböl

Love is the higher law - David Levithan

Red Glove - Holly Black

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Antal: 8

Antal lästa detta året: 76

Svenska: 3
Engelska: 5

Omläsningar: -

Kvinnliga författare: 6
Manliga författare: 2

Längsta bok: Jellicoe Road, med sina 419 sidor.
Kortaste bok: Love is the higher law, med sina 163 sidor.
Antal lästa sidor: 2 377
 
Bästa bok: Legend, oerhört spännande bok med fina karaktärer och läskigt dystopiskt samhälle. My soul to take och Shoo Bre ligger inte långt efter.
 
 
Sämsta bok: Har inte läst någon direkt dålig bok den här månaden. Men får välja Dubbelbokat, inet för att den var så dålig men för att jag blev så himla besviken på den.
 
Recensioner: 3, plus en massa från förra månaden. Vissa ännu inte publicerade.

Sammanfattning: Den här månaden var väl helt okej. Inte jätte bra men inte i heller dålig. Läslusten har kommit tillbaka lite igen och det kändes ganska bra. Helt okej böcker också, tre stycken som var jätte bra och några som var bra och helt okej. Som sagt: ingen riktigt dålig.
Recensionerna är också helt okej. Men nu vill jag verkligen komma i fatt. Får sätta mig ner någon gång då jag har tid och bara skriva en massa recensioner.

Att förbättra till nästa månad: Ska verkligen försöka med recensionerna också. Ska försöka läsa ut resten utav låneböckerna också, det är lite tidspressat och jag är inte riktigt säker på ifall jag kommer att hinna läsa alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0