Recensioner A-Ö

Här kommer jag att lägga in alla recensioner jag skriver och de är sorterade efter författarens namn, titel samt serie. I recensionerna skriver jag handlingen (oftast kopierade från bokia, bokus o.s.v), vem som är författaren, orginal titel och språk, bokens första och sista (om det inte förekommer spoiler) mening och såklart vad jag själv tyckte om boken samt vad jag ger boken för betyg mellan 1-5.
Jag har hållit mig borta så mycket som jag kan för spoiler men om det är t ex: andra boken i en serie så bör du läsa första boken i serien först innan du läser recensionen för andra boken.
Det är direktlänkar och finns det ingen länk till recensionen betyder det oftast att recensionen finns i utkastet, men inte publicerats ännu!


A
Angelini, Josephine - Starcrossed - Helena
Armstrong, Kelley - The Awakening
Armstrong, Kelley - The Reckoning
Armstrong, Kelley - The Summoning
Asher, Jay -Tretton Skäl Varför


B
Bjärbo, Lisa - Allt jag säger är sant
Bjärbo, Lisa - Det är så logiskt, alla fattar utom du
Black, Holly - Den Vita Katten
Black, Holly - Red Glove
Blake, Kendare - Anna dressed in blood
Blake, Kendare - Girl of Nightmares


C
Carter, Ally - Härligt Oärligt
Cashore, Kristin - Graceling
Cast, P.C and Kristin - Dragon's Oath
Cast, P.C and Kristin - House of Night
Cast, P.C and Kristin - Hidden
Chbosky, Stephen - The Perks of being a Wallflower
Clare, Cassandra - City of Ashes
Clare, Cassandra - City of Bones
Clare, Cassandra - The Mortal Instruments: City of Bones (Filmrecension)
Clare, Cassandra - City of Fallen Angels
Clare, Cassandra - City of Glass
Clare, Cassandra - City of Lost Souls
Clare, Cassandra - Clockwork Prince
Clare, Cassandra - Clockwork Princess
Cohn, Rachel och Levithan, David - Dash och Lily's utmaningsbok
Cohn, Rachel och Levithan, David - Naomi & Ely's kyssförbudslista
Condie, Ally - Matchad
Cremer, Andrea - Bloodrose
Cremer, Andrea - Nightshade
Cremer, Andrea - Wolfsbane
Cremer, Andrea - Rift


D
Dashner, James - The Maze Runner
Dessen, Sarah - Just Listen


E
Elkeles, Simone - Perfect Chemistry
Elkeles, Simone - Rules of Attraction
E. Smith, Jennifer - Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet


F
Fitzpatrick, Becca - Förlorad Ängel
Fitzpatrick, Becca - Silence
Fitzpatrick, Becca - Finale
Flinn, Alex - A kiss in time
Flinn, Alex - Cloaked
Forman, Gayle - När jag lät dig gå
Forman, Gayle - Om jag stannar
 
 
G
Gratton, Tessa - Blodsmagi
Green, John & Levithan, David - Den andre Will Grayson
Green, John - Var är Alaska?

H
Hawkins, Rachel - Demonglass
Hawkins, Rachel - Hex Hall
Hayes, Gwen - Falling Under
Hocking, Amanda - Switched
Hodkin, Michelle - The evolution of Mara Dyer
Hodkin, Michelle - The unbecoming of Mara Dyer

I

J
Jägerfeld, Jenny - Här ligger jag och blöder


K
Kaaberbøl, Lene - Hermelinen
Kaaberbøl, Lene - Isfågeln
Kaaberbøl, Lene - Skämmerskans Dotter
Kagawa, Julie - The Immortal Rules
Kinsella, Sophie som Wickham, Madeleine - Dubbelbokat
Kinsella, Sophie - Karriär och Köksbesvär


L
Levithan, David - Every Day
Levithan, David - Love is the higher law
Lindbäck, Johanna - Min typ brorsa
Lu, Marie - Legend
L. Armentrout, Jennifer - Obsidian
L. Armentrout, Jennifer - Onyx



M
Mafi, Tahereh - Rör mig inte
Marchetta, Melina - Jellicoe Road
Marr, Melissa - Under din hud
Marr, Melissa - Mer än ögat ser
Marr, Melissa - Berusad av evigt liv
Mead, Richelle - Bloodlines
Mead, Richelle - The Golden Lily
Mead, Richelle - The Indigo Spell
Mead, Richelle - Vampire Academy
Perkins, Stephanie - Anna and the French Kiss
Perkins, Stephanie - Lola and the Boy Next Door
Poznanski, Ursula - Erebos
Price, Lissa - Starters


Q

R
Rees Brennan, Sarah - Unspoken
Revis, Beth - Across the Universe
Revis, Beth - A Million Suns
Revis, Beth - Shades of Earth
Roth, Veronica - Divergent
Roth, Veronica - Insurgent


S
Schiefauer, Jessica - Pojkarna
Schroeder, Lisa - Chasing Brooklyn
Strandberg, Mats och Bergmark Elfgren, Sara - Cirkeln
Strandberg, Mats och Bergmark Elfgren, Sara - Eld
Stiefvater, Maggie - The Wolves of Mercy Falls


T

U

V
Vincent, Rachel - My soul to take
Vincent, Rachel - My soul to save
Vincent, Rachel - My soul to keep
Vincent, Rachel - My soul to steal
Vincent, Rachel - If I die


W
Wells, Dan - Partials
Westerfeld, Scott - Parasit
Westerfeld, Scott - Uglies
Westerfeld, Scott - Pretties


X

Y


Z
Zusak, Markus - Boktjuven



Å

Ä

Ö
 
 
Novellsamlingar:
 
Trackback
RSS 2.0