Månadssammanfattning: Augusti 2013

Augusti:

 

Lästa: 

Escape from Furnace: Lockdown - Alexander Gordon Smith
Escape from Furnace: Solitary - Alexander Gordon Smith
Vampire Academy graphic novel - Richelle Mead, Emma Vieceli
Escape from Furnace: Death Sentence - Alexander Gordon Smith
Vampire Academy: Frostbite graphic novel - Richelle Mead, Emma Vieceli
Animal Farm - George Orwell
Sunshine - Richelle Mead
 
Antal: 7
Antal lästa detta året: 46

Svenska: 0
Engelska: 7

Omläsningar: -

Kvinnliga författare: 3
Manliga författare: 4
 
 
Bästa bok: Ett lika svårt val varje gång. Men efter lite fundering får jag nog gå med Escape from Furnace: Lockdown.
 
 
 
 
En bok jag inte rekommenderar: Ingen. Blev lite små besviken på Sunshine men för er som älskar Richelle Mead och Vampire Academy är den perfekt. Hade nog bara väntat mig lite mer. 
 
 
Recensioner: Ja du, hehe. Med tanken på att jag har läst 7 böcker denna månaden och inte skrivit en enda recension om någon utav dem räknas det ju som ganska dåligt. Hoppas som alltid på förbättringar nästa månad. 
 

Sammanfattning: Säger samma sak som förra månaden: jag är både nöjd och inte nöjd över den här månaden. Jag läste faktiskt 7 böcker den här månaden vilket är det högsta på det här året, så det är jag ganska glad över. Men när det sedan kommer till recensioner och uppdatering sjunker det direkt. Gick lite sådär med mitt klassiker tema också, för att det blev lite strul med låneböckerna. Lästen bara ut Animalfarm och kom halvvägs in i 1984. Nästa månaden ska det förhoppningsvis bli bättre.
 
 

Planeringar för nästa månad: I september ska jag satsa mycket på mitt tema och recensioner. Det är det som ska ligga i fokus.
Planerar bland annat att läsa ut 1984, To kill a mockingbird och någon klassiker till. Dessutom så ska jag försöka att läsa ut furnace serien. Har fjärde och femte boken kvar och de är redan hemlånade så det är bara till att sätta igång. Måste också avsluta The girl who was on fire.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0