Sammanfattning: Februari 2013

Februari:


Lästa:

The Host - Stephanie Meyer
Hidden - P.C & Kristin Cast
My soul to steal - Rachel Vincent
The Indigo Spell - Richelle Mead
Blodsmagi - Tessa Gratton
 

Antal: 5

Antal lästa detta året: 11

Svenska: 1
Engelska: 4

Omläsningar: -

Kvinnliga författare: 5
Manliga författare: 0
 
 
Bästa bok: Nej men vad svårt. Alla har varit lite mer än bra men inte mycket mer än så. Får nog ändå ta The Indigo Spell.
 
 
 
En bok jag inte rekommenderar: Alltså Hidden. Eller ja, börja inte ens läsa serien, den är inte värt det. Nu har jag tyvärr fastnat och känner att jag måste läsa ut serien eftersom det bara är två böcker kvar (om de inte helt plötsligt skriver på ett kontrakt för ännu fler, then I'm out of here!) och vill gärna se vad som händer med mina två favorit karaktärer. Har skrivit recension som kommer upp snart.
 
 
Recensioner: Haha usch, har bara skrivit en recension denna månaden. Jag har i för sig skrivit en om The Host också men den var för skolan och väldigt utförlig och oerhört spoilande så måste ändra den en del ifall jag ska publicera den på bloggen.


Sammanfattning: Även ifall detta är den sämsta månaden på två år så är jag ändå nöjd. Med tanken på att jag först var riktigt sjuk i en hel vecka då jag orkade göra nada, läsningen inkluderad och att jag sedan fick mitt öga opererat och ytterligare en vecka gick utan att jag fick läsa så mycket (det var jobbigt, för då hade precis mitt amazon paket kommit och jag ville bara läsa!) så är det ganska bra ändå. Dessutom får man ju tänka på att februari hade detta året 2-3 dagar mindre än de andra månaderna på året och de få dagarna gör större skillnad än vad man först tror.
Så uteslut två veckor och 2-3 dagar. Det blir tyvärr inte så mycket kvar då och att jag ändå hann läsa 5 böcker är jag ganska imponerad över ;)
 

Planeringar för nästa månad: (Japp, jag har ändrat här lite. Innan hette det "förväntningar för nästa månad" men eftersom jag nästan alltid skrev samma sak där verkade det här intressantare.)
Nu ska jag ha en riktig läsmånad alltså! Har så många olästa böcker jag har hört så mycket gott om i bokhyllan och läshumöret är på topp. Har redan läst ut en och kommit ganska långt in i en annan. Dessutom släpps en bok denna månaden som jag velat läsa riktigt länge så den ska jag definitivt få läst.
Däremot så blir det inte så mycket läsning på påsklovet tyvärr. Ska resa till Prag med min komfirmationsgrupp i fem dagar och det blir förmodligen knappt någon läsning då.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Åh tack och lov att det "bara" kommer två böcker till efter Hidden! Håller med dig totalt om den serien, inte värt det, men jag kan inte ha läst nio böcker och sedan inte få reda på slutet. När sista boken är läst kommer det vara en lättnad att det äntligen är slut!

Svar: Precis så känner jag också ^^
Rebecca

2013-03-19 @ 18:12:16
URL: http://minathougts.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0