Månadssammanfattning: Mars 2013

Mars:


Lästa:

Frostbite - Richelle Mead (för tredje gången)
Prodigy - Marie Lu
Rules of Attraction - Simone Elkeles
If I die - Rachel Vincent
Tomorrow, when the war began - John Marsden

Antal: 5

Antal lästa detta året: 16

Svenska: 0
Engelska: 5

Omläsningar: 1

Kvinnliga författare: 4
Manliga författare: 1
 
 
Bästa bok: If I die eller Prodigy. Båda helt underbara.
 

 
 
 
En bok jag inte rekommenderar: Jag var inte något stort fan av första boken i Tomorrow serien. Men jag vet att många andra älskar den så skulle inte direkt säga att jag inte kan rekommendera den till andra. Jag själv blev dock besviken som sagt.
 
 
Recensioner: 3 från denna månaden och flera från innan. Börjar komma i kapp med recensionerna nu, måste bara se till att få de publicerade på bloggen också. Mest för att jag skrev de flesta recensionerna under resan till Prag medan alla andra sov (är det bara jag som inte kan sova på/i rörande föremål?).


Sammanfattning: Usch, blä, fy. Jag sa det skulle bli bättre denna månaden, men nej. Det blev nästan sämre, kan utan tvekan säga att det blev mindre sidor denna månaden även ifall antalet böcker var lika mycket.
Men om jag ska säga något positivt så får det väl bli att jag då har börjat hinna i kapp med recensionerna. Äntligen! :)
 

Planeringar för nästa månad: Jag har insett en sak. Det går inte att fortsätta som jag gör, jag får inte läst lika många böcker som jag vill. Har därför gjort en planering för nästa månad för första gången.
Temat ska vara uppföljare och en bok som inte är det får inte under någon omständighet läsas under nästa månad. Har så många uppföljare i bokhyllan som jag känner att jag verkligen vill läsa, dessutom måste jag ju försöka avsluta fler serier för mitt mål 2013.
Böcker jag planerar att läsa: A million suns, Clockwork Princess, Before I wake, Fragments, Finale, Unravel Me, The Scorch Trials, Rise. Det är en del och alla på engelska. Kommer förmodligen inte lyckas läsa ut alla, men i så fall får jag bara fortsätta på temat nästa månad. Har dessutom massvis med fler uppföljare kvar.
Brukar ha lättare för uppföljare och ser fram emot att få läsa dessa gobitar! Dessutom fyller jag ju faktiskt år om 2 veckor :D

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vet inte hur många gånger jag har läst om Frostbite, fast jag har läst den på svenska. Vill verkligen läsa den på engelska också så nästa omläsning av seriern görs nog på engelska :)

Svar: Gör det! Serien är så mycket bättre på originalspråket. Läste först också serien på svenska och gillade den mycket, men inte förens jag läste den på engelska älskade jag den verkligen :)
Rebecca

2013-04-01 @ 11:44:56
URL: http://boktjejen.devote.se
Postat av: Johanna

Sv: Jag vet inte om jag kan gilla den mer, men ska försöka ;)

2013-04-02 @ 19:21:19
URL: http://boktjejen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0