Bokrean - En sommar med upprorsänglar, feèr och häxor!

Har köpt fyra stycken böcker på bokrean och är väldigt nöjd över dem. Kanske blir någon mer sen, men som det ser ut just nu så blir det troligen inte det. Köpte alla dessa fyra på samma dag men på två olika ställen och alla är inbundna, vilket känns extra lyxigt. Here we go:
 
 
De två böckerna som står är från Ica Maxi (haha, låter så kul) eftersom de hade förvånandsvärt bra utbud. Dessutom ligger den affären mitt emot min skola, hur snabbt och enkelt som helst att gå dit en rast och titta runt en runda.
 
Sommaren jag blev vacker av Jenny Han
Den här boken har jag varit sugen på länge. Har hört en del gott om Sommar-serien så det ska absolut bli kul.
Vad jag vet så ska boken handla om två familjer som alltid träffas på sommarloven och tonårstjejen i en utav familjerna är då huvudpersonen. Sedan så består den andra familjen till dels av två brödrar (triangeldrama varning på hög nivå!). Och de tre är då även barndomsvänner. Men den här sommaren ska tydligen allting förändras mellan dem.
Ska bli kul att se vad den här boken har att erbjuda. Låter ganska clichè dock, men får hoppas på mer.
 
Upprorsänglar av Libba Bray
Det här är andra boken i Gemma-triologin och utspelar sig på en flickskola under slutet av 1800-talet. Magi är då även inblandat på högsta nivå.
En väldigt annorlunda och spännande serie. Gillade första boken och ska bli kul att läsa fortsättning. En rolig grej är att jag köpte första boken på bokrean förra året och fortsättning nu nästa år. Var nära på att köpa tredje boken också (visste ni att den är över 800 sidor lång? :O) men ångrade mig i sista sekunden.
 
På vägen hem samma dag stannade jag till vid SF-bokhandeln och gick in för att se vad de hade att erbjuda. Hittade en del men begränsade mig till de här två:
 
Radiant Shadows av Melissa Marr
Jag är egentligen inget fan av den här serien och tyckte att senaste boken tyvärr var ganska dålig. Men vem kan motstå de fina omslagen dock? Och när jag såg att den bara kostade 19 :- och var i inbundet var jag tvungen att ha den, och det var perfekt med tanken på att det är nästa bok jag ska läsa i serien. Kändes verkligen som ett riktigt fynd. Och om inte annat så ser den ju snygg ut i bokhyllan.
 
Born Wicked av Jessica Spotswood
En bok om häxor. Det var ett tag sedan nu. Det verkar även vara så att boken utspelar sig senare i tiden av vad jag uppfattat. Handlar om en tjej vars mamma har dött och hon måste ta hand om hennes systrar, samtidigt som hon måste dölja hemligheten om att de är häxor. Annars kan det med stor säkerhet sluta med döden för dem.
Låter spännande och ska bli kul med något mer som utspelar sig lite längre bak i tiden. Dessutom är ju omslaget att dö för <3
 
Har ni köpt något kul på bokrean? Kanske något ni är speciellt nöjda över?
 

Kommentarer
Postat av: Beate

Radiant shadows är enligt mig den bästa boken i Wicked Lovely-serien! Hoppas du kommer gilla den mer än den andra ;) Jag var nära att ge upp serien efter Under din hud, men jag är glad att jag fortsatte :)

Svar: Okej, det låter ju väldigt bra. Får hoppas jag tycker samma sak då :)
Rebecca

2013-03-11 @ 22:54:13
URL: http://bokbeate.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0