Status! (och livet i all allmänhet)

Hej allihopa! Och nej jag är inte död som ni kanske tror ;)

Jag vet att jag har varit frånvarande väldigt länge nu från bloggandet och minst sagt hela bloggvärlden då jag inte har läst era inlägg i heller. Och nej jag tänker inte hitta på en massa ursäkter för att förklara det här, för att jag tror att ni redan kan gissa er till dem. För att,  ja, det har tyvärr haft mycket med skolan att göra och jag tror att ni själva vet hur pressande speciellt de sista veckorna innan sommarlovet är. Jag kan ganska glatt meddela dock att jag har höjt mina betyg i en del ämnen men det har krävts en hel del från mig och det har varit utmattande.
Jag vet att ni tror att ni vet vad jag kommer att säga härnäst; att jag på grund av skolan inte har haft tid till bloggandet. Men tyvärr är så inte fallet. Jag kan inte ljuga, jag har haft tid. Jag har haft mycket tid till och med. Mina danslektioner tog slut efter min uppvisning i början av maj och jag tog även då konfirmationen. Så jag har haft mer fritid än vanligt men ändå har jag hållt mig borta från bloggen. Varför?
Tyvärr så vet jag inte riktigt det själv. Det känns som att jag har tappat lusten, recensionerna har hackat efter igen och jag kände ingen inspiration. Jag tror det har lite med att göra att det känns som jag har gott igenom en liten depression den senaste tiden. Och med det menar jag ingen stor depression utan bara att jag har varit mycket mer nere än jag brukar. Jag har liksom inte känt någon inspiration eller lust till någonting. Mina dagar ser ut som så att när jag väl kommer hem från skolan och är klar med allt arbete för dagen har jag inte lust att göra någonting. Har varit otroligt rastlös och inte riktigt kunnat få någon lugn och ro. Detta är något bloggen har fått lida väldigt mycket för, vilket jag är väldigt ledsen över. Men det är tyvärr så det är. Tappar man lusten så gör man. Det känns faktiskt ganska skönt att kunna skriva ner detta här nu.
 
Dock så har jag långsamt börjat ta mig ur den här perioden och saker och ting börjar se lite mer ljusare ut. Inspirationen har så gott som kommit tillbaka och jag har faktiskt börjat planera för en hel del grejer som jag ska ta tid för och fixa här på bloggen i sommar. Jag skrev mitt sista prov i måndags och har skolavslutning om 8 dagar, vilket känns så himla skönt :) Sedan när det är slut börjar jag dock nian och då kommer det bli ännu tuffare med nationella proven, men det tar vi någon annan dag :p
Huvudsaken är dock that I am back on track! Jag kan inte lova att allting kommer att rulla på direkt, men det kommer att bli bättre. Jag kan verkligen känna det. Det här är ingen avslutning, det är bara början!
Den här nya början kan jag meddela kommer också att börja med två månadssammanfattningar :)
 
Dessutom tänkte jag bjuda på lite av min humor och hur bra den är när jag är trött kl 00.00 på kvällen (kolla snabbt innan jag bestämmer mig för att ta bort det igen):
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0