Top 5 Wednesday #3

Då var det dags för min tredje top 5 lista. Oj vad tiden går snabbt :)
Så nu när jag är inne på tredje omgången vill jag gärna veta vad ni tycker, är det något ni tycker att jag ska fortsätta med eller är det här temat bara uttjatat?
 
Veckans tema är:

 
 
 
 
 
5. Magnus Bane & Alexander "Alec" Lightwood (The Mortal Instruments)
Dessa två är så olika att det knappt är sant. Magnus är en flera århundranden gamal magiker medan Alec är en 18 årig shadowhunter. Trots det så passar de ändå så bra ihop. Magnus har en sån härlig humor som tycks bara bli bättre när Alec är i närheten. De kompletterar varandra på rätt sätt och lyser upp boken. Jag hoppas verkligen man får se mycket av dem i sista boken i The Mortal Instruments serien, speciellt med tanken på hur det slutade för dem i den senaste.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4. Mara Dyer & Noah Shaw (Mara Dyer triologin)
I en skräckfylld och skrämmande berättelse där allting vänds emot dem kan de här två bara lita på varandra. Och det gör de också fullt ut. Noah är den som håller Mara uppe när hon är påväg att brytas ner och skulle de inte haft varandra skulle de båda ha gjort det för länge sedan.
De är starka båda två när de är tillsammans och jag blev berörd av hur mycket de faktiskt älskar varandra, att de kan göra vad som helst.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3. Hazel Grace & Augustus "Gus" Waters (The Fault In Our Stars)
När man är döende har man inte flera chanser. Det finns bara en väg att gå och vilken man väljer kan förändra allting, vilket detta vackra paret tydligt visar. De stärker varandra, de stöttar varandra, de tror på varandra och litar på varandra fullt ut. De är oerhört modiga som vågar älska varandra trots allting.
Ja, The Fault In Out Stars är en utav de mest sorgligaste böckerna jag någonsin har läst men även en utav de underbaraste just på grund av Hazel och Gus's förhållande.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2. Rosemarie "Rose" Hathaway & Dimitri Belikov (Vampire Academy, Bloodlines)
Behöver jag ens säga varför det här paret finns med här? Romitri är helt enkelt själsfränder och har gått igenom helvetet tillsammans, och trots allt står de ändå kvar med samma hopp och tro i framförallt varandra.
Blir fortfarande irriterad på de som fortfarande klagar på att det är äckligt eftersom att han är hennes lärare. Men hallå, det är faktiskt bara 7 års skillnad och Rose är ändå 17-18 år genom serien. De älskar varandra så mycket att vem som helst skulle kunna se över det, och de bevisar definitivt att det kan finnas mer bakom en historia.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1. Kami Glass & Jared Lynburn (Unspoken)
Dessa två har en sådan berörande historia. De har känt varandra hela sitt liv men har aldrig träffats ansikte mot ansikte förrän i Unspoken. Att de vågade lägga så mycket tilltro i varandra trots att de inte ens visste ifall den andra personen existerad är så fint. Kami är dessutom den enda ljuspunkten i Jared's liv.
Mina damer och herrar, dessa två har en relation som sträcker sig längre än kärlek.
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Precis som med förra veckans top 5 hittade jag en massa val jag skulle vilja ha med i listan, men som jag var tvungen att ta ut. Några utav dem är: Katy & Daemon (Lux), Amy & Elder (Across the Universe), Katniss & Peeta (Hunger Games), Annie & Finnick (Hunger Games), Jordan & Henry (Catching Jordan) och Anna & St. Clair (Anna and the French Kiss).
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag gillar sådana här listor! Så tycker helt klart du ska fortsätta! :D

Svar: Tack så mycket, och det tänker jag nog göra! :)
Rebecca

2013-07-18 @ 10:36:35
URL: http://bladvandaren.blogspot.com
Postat av: Julia

Åh, Hazel och Gus. Finaste paret ever <3

Svar: I know the feeling <3
Rebecca

2013-07-21 @ 10:55:47
URL: http://juliasnerdroom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0