Nya bibliotekslån och första e-boken!

Den senaste veckan så har jag lyckats samla på mig några nya bibliotekslån (trotts att jag fortfarande har runt 30 olästa böcker hemma) och det har blivit en rolig blandning.
 
Till att börja med så lånade jag hem 4 små barnböcker på..... spanska. Det var min kompis som inspererade mig när hon gick för att låna franska barnböcker till henne och jag kände mig nästan tvungen att hoppa på tåget. Och jadu, jag har kikat lite i dem men har än så länge inte lyckats läsa mer än en sida. För att det är inte så att det bara är en eller två meningar på varje sida. Nejdå, det är minst 10. Det eftersom att jag inte kunde hitta någon med mindre text. En utav dem är också extra extrem. Men vi får se hur det går. Än så länge har jag inte lyckats orka att ta tid och sätta mig ner och försöka komma igenom åtminstonde en :)
 
Hur som helst så har jag då även lånat 5 engelska YA böcker och dessa är:
 
 
Ultraviolet av R.J Anderson
Såg den här i bokhyllan på biblioteket och föll snabbt för omslaget, kom sedan vagt ihåg att jag hade hört gått om den. Dock så har jag ingen alls aning om vad den handlar om. Förutom att huvudpersonen har dödat någon tjej.
Så det ska bli spännande att se vad den här boken har att bjuda på.
 
Crossed av Ally Condie
Det här är andra boken i Matched serien. Jag tyckte att första boken var helt okej, dock var jag lite halvt besviken för att jag tyckte att den var en aning seg i vissa delar och jag kände inte så mycket för karaktärerna. Dock älskade jag hela samhällskonceptet och det slutade spännande. Så nu ska jag läsa den efterlängtade fortsättningen :)
Sidenote: för er som kanske kommer ihåg så lånade jag den även förra året. Men tiden gick ut och någon annan hade reserverat den, så jag var tvungen att lämna tillbaka den oläst.
 
172 hours on the moon av Johan Harstad
Jag har hört en del om den här boken och de flesta har tyckt att den varit bra, dock ganska kuslig samtidigt. Vilket känns lite roligt, för jag är lite sugen på en skräckis och dessutom är en utav mina mål för 2013 att läsa minst 5 skräckisar. Så därför fick den här boken följa med mig hem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hidden av P.C & Kristin Cast
Det här är 10 delen i House of Night serien. Och alltså egentligen så gillar jag inte böckerna alls så mycket. Men när man har kommit såhär långt i en serie känns det fel att bara ge upp. Dessutom är det med denna bara tre böcker kvar i serien, sedan är det slut.
Måste också tillägga att en del utav känslan av att jag ändå vill fortsätta att läsa serien är på grund av Stark som är den enda karaktären i HoN som jag tycker om. Om det inte slutar bra för honom så kommer jag att bli väldigt sur, och just nu ligger han lite risigt till :/
 
The host av Stephanie Meyer
Äntligen håller jag på att läsa denna väldigt feta boken med 620 sidor och ovanligt liten text. Har velat läsa denna länge nu och när film-trailern kom ut så var det inte längre något snack om saken.
Sedan kom min nya engelsklärare in och sa att vårt nästa tema skulle vara att läsa en engelsk bok, och att vi under tiden vi läste skulle göra en del uppgifter kopplade till det. Dessutom skirva en pre-reading text, en while-reading text och en after-reading text. Valde The Host och har som sagt då redan börjat läsa och har snart läst runt en 100 sidor. Super-duper kul tema! :D
 
Sedan för någon timme sedan köpte jag en e-bok. Och det är den första som jag någonsin har köpt. Så har den nu på datorn och så fort som jag är klar med detta inlägget så ska jag börja läsa. Det är dock bara en novell och anledningen till att jag köpte den var för att den inte fanns i vanlig bokform.
 
 
Iiiiiiiiih!! Är så taggad. Enda sedan Tod blev min favorit i Soul Screamers serien så har jag velat läsa denna och nu ska jag äntligen få göra det. Så måste gå nu så att jag kan få börja läsa :)

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Haha, Reaper är också den första e-boken som jag köpte :D Hoppas att du gillar den!

Svar: Ja, det gjorde jag verkligen! :)
Rebecca

2013-01-20 @ 17:21:55
URL: http://boktycke.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0