Happy Bookaholic tag!

Jag har då blivit taggad av fina Ebba och tänkte göra den nu när jag hade så mycket tid över :)
Here we go:
 
1. Vad älskar du med att köpa nya böcker?
Allt! Jag älskar att hitta en bok, ta upp den och bläddra i den, ta med den till kassan och känslan efter man har betalat och hållar kassen i handen är magisk. Tanken på att det här nu verkligen är mitt slår allt annat.
 
2. Hur ofta köper du böcker?
Hm, brukar variera väldigt mycket. Jag brukar dock oftast göra en stor beställning då och då, i stället för att köpa en eller två böcker hela tiden. Även ifall det självklart kan hända också :p
 
3. Fysiska bokhandlar eller bokhandlar online - vad föredrar du?
Alltså jag älskar ju att shoppa i fysiska bokhandlar. För att det är så mycket mysigare och roligare. Dock så handlar jag 80% av mina böcker online, mest på grund av två anledningar: kostnaden och bokhandlar online har så mycket, mycket större utbud på engelska YA böcker än fysiska bokhandlar. Vilket jag tror att alla kan hålla med om :)
 
4. Har du någon favorit bokaffär?
Precis som de flesta andra så tänker jag svara SF-bokhandel. It's amazing! Och tur som jag har så råkar jag åka förbi där varje dag efter skolan. Det har blivit många besök den senaste tiden och även ifall jag inte brukar handla där så mycket så är det ändå väldigt trevligt att bara ta en rundtur.
 
5. Brukar du förbeställa böcker?
Bara när det är en bok jag verkligen vill ha. Oftast är det något som är skriven utav en utav mina favorit författare eller fortsättningen i en serie som jag verkligen tycker om. Annars brukar det dock inte hända :)
 
6. Har du en månadsbudget för bokinsköp, som du inte för överskrida?
Eftersom att jag är en fjorton åring (alldeles snart 15) så är inte min budget för varje månad så stor i ren allmänhet. Så jag brukar använda pengarna till det nödvändiga och resten som blir över har jag till underhållning, kläder och såklart böcker :)
Så nej, det har jag aldrig haft.
 
7. Bokköpsstopp - är det något för dig?
Det funkar, absolut. Men oftast behöver jag inte det. Om det händer så är det i så fall för att jag tycker att jag har så många olästa böcker i min hylla, men det brukar oftast lösa sig ändå. Ibland säger jag bara till mig själv att "nu den här månaden måste jag dra ner lite på köpandet", och det fungerar oftast.
 
 
8. Hur stor är din bokönskelista?
Milslång!
 
9. Vilka 3 böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU?
Nej, men vad svårt :p Vill ha så många just nu!
Men får väl köra på tre böcker jag nyss förhandsbeställde/beställde och inte kan vänta med att få hålla i mina händer: Prodigy av marie Lu, Fragments av Dan Wells och The Indigo Spell av Richelle Mead.
 
 
 
 
10. Vem taggar du vidare?
Jag har ingen aning om vem som har blivit taggad eller inte, så det här är ren chansning. Taggar: Lucy från Bokrygg, Sanna från Wonderfulbooks och Anna från Boktycke.
 
Hoppas ni har en fortsatt trevlig söndag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0