Årsresumè 2012

Lästa böcker: 100
 
Svenska: 45
Engelska: 55
 
Omläsningar: 7
Avslutade serier: 5 (Aj aj aj. Måste skärpa mig ;) )
Påbörjade serier: 30-35 ungefär.
Ensamstående böcker: 34
 
Kvinnliga författare: 83 (Räkningen kanske inte stämmer helt eftersom att vissa utav böckerna jag läste var skriva av fler eller både kvinnliga och manliga författare.)
Manliga författare: 17 (Ja du, man ser verkligen skillnaden o.O)

(Klicka på bilderna för att komma till min recension av boken.)
 
 
Bästa bok:
 
 
Sämsta bok:
 
 
Bästa överraskning:
 
 
Mest minnesvärda:
 
 
Bästa avslutade serie:
 
 
Mest känslosamma:
 
 
Mest roligaste:
 
 
Största bladvändare:
 
 
Största besvikelse:
 


 
 
Om ni är intresserade så är här listan på alla böcker jag läst 2012:
 

Beastly - Alex Flinn
Clockwork Angel - Cassandra Clare
City of Fallen Angels - Cassandra Clare
The unbecoming of Mara Dyer - Michelle Hodkin
Divergent - Veronica Roth
Mina Hemligheter - Sophie Kinsella
Tidsresenärens Hustru - Audrey Niffenegger
Silence - Becca Fitzpatrick
Tretton skäl varför - Jay Asher
Frost - Maggie Stiefvater
Feber - Maggie Stiefvater
Boktjuven - Markus Zusak
Fallen - Lauren Kate
Dragon's Oath - P.C and Kristin Cast
Vampire Academy - Richelle Mead (för andra gången)
Frostbite - Richelle Mead (för andra gången)
Shadow Kiss - Richelle Mead (för andra gången)
Blood Promise - Richelle Mead (för andra gången)
Spirit Bound - Richelle Mead (för andra gången)

Last Sacrifice - Richelle Mead (för andra gången)

Forever - Maggie Stiefvater

Vampire Academy: The Ultimate Guide - Richelle Mead and Michelle Rowen

Bloodlines - Richelle Mead

Om jag stannar - Gayle Forman

Naomi & Ely's Kyssförbudslista - Rachel Cohn och David Levithan

The Hunger Games - Suzanne Collins (för tredje gången)

Var är Alaska? - John Green

Anna dressed in blood - Kendare Blake

Nightshade - Andrea Cremer

Här ligger jag och blöder - Jenny Jägerfeld

Ögat över månskäran - Libba Bray

Anna and the french kiss - Stephanie Perkins

Graceling - Kristin Cashore

När jag lät dig gå - Gayle Forman

The Summoning - Kelley Armstrong

Hex Hall - Rachel Hawkins

Clockwork Prince - Cassandra Clare

Lola and the Boy Next Door - Stephanie Perkins

Det är så logiskt, alla fattar utom du - Lisa Bjärbo

Matchad - Ally Condie

City of Lost Souls - Cassandra Clare

Den farliga leken - Mari Jungstedt

Dagbok för alla mina fans: Rodrick regerar - Jeff Kinney

Dagbok för alla mina fans: Ett hopplöst fall - Jeff Kinney

Demonglass - Rachel Hawkins

The Awakening - Kelley Armstrong

Wolfsbane - Andrea Cremer

The Reckoning - Kelley Armstrong

Bloodrose - Andrea Cremer

A Kiss In Time - Alex Flinn

Eld - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren

The Golden Lily - Richelle Mead

Insurgent - Veronica Roth

När jag vaknar finns du inte - Cat Patrick

Den andre Will Grayson - John Green & David Levithan

Patrials - Dan Wells

Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet - Jennifer E. Smith

Under din hud - Melissa Marr

Rör mig inte - Tahereh Mafi

Cloaked - Alex Flinn

Berusad av evigt liv - Melissa Marr

Härligt oärligt - Ally Carter

Across the Universe - Beth Revis

Min typ brorsa - Johanna Lindbäck

The fault in our stars - John Green

Helena - Josephine Angelini

Girl of Nightmares - Kendare Blake

Pojkarna - Jessica Schiefauer

Skämmerskans Dotter - Lene Kaaberböl

Legend - Marie Lu

Jellicoe Road - Melina Marchetta

My soul to take - Rachel Vincent

Dubbelbokat - Sophie Kinsella som Madeleine Wickham

Red Glove - Holly Black

Shoo Bre - Douglas Foley

Love is the higher law - David Levithan

De vassa tändernas skog - Carrie Ryan

Uglies - Scott Westerfeld

Stop Pretending - What happened when my big sister went crazy - Sonya Sones

Allt jag säger är sant - Lisa Bjärbo

Parasit - Scott Westerfeld

Falling Under - Gwen Hayes

Pojken i randig pyjamas - John Boyne

Den dansande djävulen - Martin Widmark

Just Listen - Sarah Dessen

The Evolution of Mara Dyer - Michelle Hodkin

Foretold - 14 olika författare

The Immortal Rules - Julie Kagawa

The Maze Runner - James Dashner

Fyrtornet i Son-Li av Martin Widmark

Vitello - Kim Fupz Aakeson

Rift - Andrea Cremer

The Raven Boys - Maggie Stiefvater

Abdis Äventyr - Madonna

Herr Peabody's Äpplen - Madonna

Yakon och De Sju Tjuvarma - Madonna

Multo di Kosing - Madonna

Dash och Lily's utmaningsbok - Rachel Cohn & David Levithan

Let it snow - John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle

My soul to save - Rachel Vincent

 

(Wow, känns som så mycket när man ser det uppradat så här.)

 

Kommentarer
Postat av: Nilmas Bokhylla

Kul att läsa! Mara Dyer-böckerna är jag väldigt nyfiken på :)

Svar: Ja, dem borde du verkligen prova på att läsa :)Du kommer inte att ångra dig.
Rebecca

2013-01-06 @ 11:34:38
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0