Let it snow (John green, Maureen Johnson, Lauren Myracle)

 
Titel: Let it snow
Författare: John Green, Lauren Myracle, Maureen Johnson.
Originaltitel: -
Utgivingsår: 2008
Bokförlag: speak
Översättare: -
Antal sidor: 352
Serie: -
 
Sparkling white snowdrifts, beautiful presents wrapped in ribbons, and multicolored lights glittering in the night through the falling snow. A Christmas Eve snowstorm transforms one small town into a romantic haven, the kind you see only in movies. Well, kinda. After all, a cold and wet hike from a stranded train through the middle of nowhere would not normally end with a delicious kiss from a charming stranger. And no one would think that a trip to the Waffle House through four feet of snow would lead to love with an old friend. Or that the way back to true love begins with a painfully early morning shift at Starbucks.
 
 
Min åsikt:
Det här är en novellsamling på tre noveller skrivna av John green, Maureen Johnson och Lauren Myracle. Och de är lika söta och mysiga alla tre. Historierna smälter dessutom ihop, en karaktär som kanske var bikaraktär i den första novellen blir helt plötsligt huvudkaraktär i nästa novell, och det är något jag aldrig har stött på tidigare. Jag fullständigt älskade det eftersom det känes som att de alla hörde ihop och att det var en enda lång bok man läste, bara det att man läser från tre olika perspektiv.
Det är helt otroligt hur bra de har lyckats.
 
Om vi börjar med Maureen Johnson's novell så var den enligt mitt tycke välgit fin och den hade nog varit den bästa om det inte hade varit för att jag inte tyckte att kärleken var så realistisk. Jag menar hur länge kände de egentligen varandra innan de blev upp över öronen förälskade i varandra? Knappt en hel dag.
Däremot så tyckte jag om berättarrösten väldigt mycket. Det var lätt att sympatisera och jag uppskattade hennes humor.
 
Sedan har vi John Green's lilla berättelse och det kom inte direkt som någon överaskning att den var den bästa av de alla tre. Att boken var delvis skriven av honom var ju just det som var avgjörande när jag beställde boken.
Huvudkaraktären hade en väldigt bra och frisk berättarröst som jag älskade, lite överdriven kanske men det är ju just det jag tycker om så mycket med Green's karaktärer.
Humorn och dialogerna var lika underbara som alltid och språket var fantastiskt. Allting är bara så typiskt John Green och jag totalt älskade det!
 
Sist men inte minst (allvarligt talat, för den var den längsta) fanns det Lauren Myracle's novell. Det var här alla tre novellerna verkligen bands samman och det var trevligt. Älskade hela iden (och den söta grisen) <3
Det som däremot sänkte novellen var att jag tyvärr inte gillade huvudpersonen lika mycket som de andra två. Jag tyckte att hon i början var irriterande och gnällig. Och lite för dramatisk för min smak. Men sedan ryckte hon dock upp sig och då tyckte jag ändå att hon var helt okej. Därför blev intrycket av den hör novellen för mig att den helt enkelt var helt okej.
 
Bokens första mening: It was the night before christmas.
Bokens sista mening: But I was far too busy to check.
 
9/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0