Månadssammanfattning: Augusti

Augusti:

Lästa:

Härligt oärligt - Ally Carter

Across the Universe - Beth Revis

Min typ brorsa - Johanna Lindbäck

The fault in our stars - John Green

Helena - Josephine Angelini

Girl of Nightmares - Kendare Blake

Pojkarna - Jessica Schiefaue

Antal: 7

Antal lästa detta året: 68

Svenska: 4
Engelska: 3

Omläsningar: -

Kvinnliga författare: 6
Manliga författare: 1

Längsta bok: Helena, med sina 506 sidor.
Kortaste bok: Pojkarna, med sina 188 sidor.
 
Bästa bok: The fault in our stars förtjänar så sin första plats. Tiopoängare här ja!
 
 
Sämsta bok: Svårt val mellan Pojkarna och Min typ brorsa. Gillade berättarrösten i Pojkarna men tyckte handlingen var alldeles för orealistisk. I min typ brorsa gillade jag karaktärerna men kände mig så lurad utav handlingen. Har skrivit recension om de båda redan och de kommer förmodligen bli publicerade snart så där får ni reda på mer.
 
Recensioner: 4, plus en hel del från förra månaden. Vissa är ännu inte publicerade.

Sammanfattning: Nej, nej och nej. Är inte nöjd med den här månaden. Tycker antalet böcker bara sjunker hela tiden och känns som att mitt lässug sjunker. Hoppas verkligen det blir bättre nu snart igen, har ju så många bra böcker som väntar på mig.
När det gåller recensionerna så har det blivit bättre, gick mycket smidigare denna månaden. Böckerna var också relativt bra. Tre stycken som kommer - har - fått 8 eller över.

Att förbättra till nästa månad: Fler recensioner och lästa böcker. Måste försöka få tillbaka lässuget nu ju!

Kommentarer
Postat av: Frida

Svar: Tack så mycket! :D

2012-09-04 @ 18:38:22
URL: http://boooklovin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0