Bokrean (Del 2)

Innan idag så vart jag och hämtade ett stort paket från posten, innehållande 12 böcker. Det är alltså de jag beställde från bokrean, alla vart dock inte på rea och jag passade då på att klicka hem några böcker jag velat läsa länge. Man måste ju som sagt passa på! ;)
Dessa vart de jag köpte på rea:
 
Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld
Jag har varit intresserad av att läsa den här länge nu och när jag såg att den vart med på rean så vart det ju ett självklart val. Den har fått både bra och dålig kritik så det ska bli roligt att se vad jag tycker om den.
Naomi & Ely's kyssförbuds lista av Rachel Cohn och David Levithan
Jag har inga direkt stora förväntningar på denna men handlingen verkar lovande och jag är i ett sådant fall just nu att jag behöver läsa en avslappnande svensk ungdomsbok. Den kostade dessutom bara 20 kr, så bra pris vart det.
Om jag stannar av Gayle Forman
Den här har fått en sådan bra kritik att jag blir lockad utav bara det. Sorgliga och deprimerande böcker är egentligen inte något jag gillar att läsa sådär väldigt mycket eftersom att jag själv bara blir deprimerad. Men jag har bestämt mig för att ge den här en chans så jag får hoppas att den är värd det.
Var är Alaska? av John Green
Det här är också en bok jag har velat läsa väldigt länge. Baksidestexten är egentligen inte så utstående men jag har hört att den ska vara bättre än vad den verkar så, ja, jag får väl hoppas på det helt enkelt.
Ögat över månskäran av Libba Bray
Ännu en bok som har fått mycket bra kritik. Handlingen låter också väldigt lovande och jag kan inte vänta på att börja läsa den.
De här är de övriga jag beställde (som inte vart med på rean):
Bloodlines av Richelle Mead
För att vara ett sådant stort fan utav Vampire Academy så är det väldigt konstigt att jag inte har läst denna än. Men nu har jag den äntligen i mina händer och åh vad jag längtar efter att få läsa den. Mer utav den fantastiskt världen och de fantastiska karaktärerna. Adrian!
Anna and the french kiss av Stephanie Perkins
Eftersom att den här har fått så mycket bra kritik och för att jag är en sådan sucker för romantiska komedier (som är bra) så är det ju självklart att jag ska ha den i min bokhylla. Och nu har jag äntligen det! Läsas ska den då även göra, något jag längtar mycket till.
Anna dressed in blood av Kendare Blake
En komisk sak är att jag har beställt två stycken böcker, den här gången, vars titel börjar på Anna :D
Hur som helst så har jag inte läst så värst mycket om spöken och det är något jag vill läsa mer om och nu kan jag äntligen det.
Clockwork Prince av Cassandra Clare
Ännu en bok av en favorit författare jag borde ha läst tidigare. Jaja, nu har jag i alla fall den här och eftersom att alla säger att den är så mycket bättre än Clockwork Angel så har jag stora förväntningar på den. Dessutom kommer jag ju att återvända till världen utav Shadowhunters och det vill jag så gärna!
Nightshade av Andrea Cremer
Ända sedan jag hörde att kvinnliga huvudpersonen själv vart en varulv så ar jag velat ha den här boken. Det här ska verkligen bli intressant.
Vampire Academy: The ultimate guide av Richelle Mead och Michelle Rowen
Också något man måste ha om man är ett stort VA fan, och nu har jag den! Wow, 318 sidor utav massa ny information att sänka tänderna i. Jag kan inte vänta!
Graceling av Kristin Cashore
Den här har, liksom de andra, fått väldigt bra kritik och jag tänkte att det vart dags för mig att läsa den nu också.
 
 
Trackback
RSS 2.0