Utmaningar 2012!

Nu är nyår över och det har slagit över till 2012. Det känns konstigt, väldigt konstigt. Men hur som helst så är det ju ett helt nytt bokår nu som vi ska se fram emot, då massa förväntansfulla böcker komma ut, det kommer att finnas nya favoritböcker att upptäcka, nya ord och meningar. Och låt mig inte för all del glömma The Hunger Games premiären den 23 Mars, inte långt kvar nu. Har ni börjat räkna ner dagarna än?

Ett nytt år betyder också att nya utamningar och mål väntar, speciellt utmaningar inom bokområdet. Och jag har då bestämt mig (som mitt stora nyårslöfte i år) för att försöka läsa 100 böcker detta året!
Lästa böcker än så länge:
97


Dessutom är här några böcker jag planerar att läsa i år:

Bloodlines av Richelle Mead

Across the universe av Beth Revis

Tidsresenärens Hustru av Audrey Niffenegger

Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld

Boktjuven av Markus Zusak

Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren

Feber av Maggie Stiefvater

The Twilight Saga: The Official Illustrated Guide

City of Fallen Angels av Cassandra Clare

Clockwork Angel Av Cassandra Clare

Hex hall av Rachel Hawkins

Diary of a Crush av Sarra Manning

Helena av Josephine Angelini

Water for Elephants av Sara Gruen

The Host av Stephanie Meyer (eller svenska versionen)

Låt den rätte komma in av Ajvide Lindqvist

Dragons Oath av P.C and Kristin Cast

Beastly av Alex Finn

Divergent av Veronica Roth

The unbecoming of Mara Dyer av Michelle Hodkin

Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins

Fallen av Lauren Kate

Mina hemligheter av Sophie Kinsella

Det är så logiskt, alla fattar utom du av Lisa Bjärbo

The Summoning av Kelley Armstrong

 

Syskonkärlek av Katarina von Bredow

Hatar – Älskar av Jenny Downham

Lola and the boy next door av Stephanie Perkins

Nevermore av Kelly Creagh

One day av David Nicholls

Red Glove av Holly Black



Understryket = Läst   Fetstil = Osäker

Trackback
RSS 2.0