30 Days of Books (Day 2)

Day 2: Least favorite book

Jag har inte träffat på så många böcker som jag inte gillar. Eftersom att de flesta böckerna jag läser har fått bra kritik utav många. Det är sällan jag läser någon som har fått sådär och dålig kritik.
Och sedan ifall jag stöter på något som jag inte alls gillar så läser jag helt enkelt inte ut den (om jag då inte har lagt ner pengar på den såklart).
Dock finns det några som jag inte har gillat så mycket, men tvingat mig själv att läsa ut:

 

Vad min flickvän inte vet av Sonya Sones
Den första boken, Vad mina vänner inte vet, vart helt okej. I grund och båtten så tyckte jag att det här med att författaren skrev i diktform vart häftigt och annorlunda, karaktärerna vart också helt okej. Men i den här vändes allting upp och ner. Det blev jobbigt att läsa och jag gillade karaktärerna mindre och mindre. Skulle aldrig ha läst ut den om det inte vart så att jag ägde den.

Beautiful Dead: Summers Bok av Eden Maguire
Som jag har märkt så gillade nåstan ingen första boken men tro mig när jag säger detta, den här vart så mycket värre. Jag fastnade lite i första boken, mest för att jag tyckte att idèn vart ny och bra. Tyvärr missade jag då också hur dåligt skapade karaktärerna vart och hur grymt långtråkig den här handlingen blev. Sedan kom jag till den här tredje boken och vilket platt fall, nu vart den helt plötsligt ännu värre. Karaktärerna nådde en gräns där jag bara ville slå till dem hela tiden, den så kallade kärleken blev överdriven och åh, jag insåg även att författaren upprepar samma sak i varje bok. Det är samma sak som händer om och om igen. Jag vill helst inte spoila något men det är så himla frustrerande.
Det är synd, eftersom att omslaget är så sjukt vackert och för att författaren hade en riktigt bra idè som hade kunnat bli så mycket bättre, men hon totalt kastade bort den chansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0